معاون آموزش وزارت علوم گفت: برای ساماندهی مراکز آموزش عالی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ادغام می‌شوند.

خاکی صدیق  به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی خاکی صدیق معاون آموزش وزارت علوم با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های دولتی در سال ۹۹ کاهش پیدا می‌کند، اظهار کرد: این طرح مربوط به ساماندهی مراکز آموزش عالی است که یکی از مصوبات جدی بوده و حتی مقام معظم رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و خود دانشگاه‌ها از وزارت علوم پیگیر این طرح بودند.

او ادامه داد: هدف این طرح این است که موسسات بر اساس مأموریت‌ها و موقعیت‌هایی که دارند در کنار هم قرار گیرند و یک هم‌افزایی روی آن‌ها صورت گیرد.

معاون آموزش وزارت علوم بیان کرد: این طرح شامل دانشگاه‌های دولتی می‌شود و همین امر موجب کاهش این دانشگاه‌ها خواهد شد.

خاکی صدیق افزود: برای مثال در شهرستانی یک دانشگاه دولتی و یک مؤسس آموزش عالی وجود دارد. این مؤسسه آموزشی عالی ذیل دانشگاه دولتی است و یا در دو شهر نزدیک به یکدیگر دو مؤسسه آموزشی عالی هم‌تراز وجود دارند، در این حالت این دو واحد باهم ادغام شده و یک واحد جدید دانشگاهی با دو پردیس ایجاد خواهد شد، بنابراین تجمیع یا ادغام بستگی به دانشگاه‌ها و مؤسسات دارد.

او گفت: دانشگاه‌های بزرگ برخلاف دانشگاه‌های کوچک شامل این طرح نمی‌شوند و در حال حاضر هنوز قانونی تدوین نشده که از کدام شهر یا دانشگاه این طرح آغاز شود.

معاون آموزش وزارت علوم درباره زمان اجرا شدن این طرح اظهار کرد: از اواخر سال ۹۶ تیمی در وزارت علوم تشکیل شد و از اواسط سال ۹۷ تا ۹۸ روی این طرح کار شده چرا که این پروژه بسیار سنگینی است. در این مدت مبنا و اصول کار پیاده شده، ولی همچنان مجری طرح و زمانی برای اجرای این طرح مشخص نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار