وزارت داخله/ کشور افغانستان به مالکین کارخانه ها و اماکن تجاری هشدار داد تا یکشنبه آینده استفاده از مواد دودزا و آلوده کننده هوا را تعطیل کنند.

ضرب الاجل وزارت داخله برای توقف استفاده از مواد سوختی دودزابه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت داخله/ کشور افغانستان به مالکین کارخانه ها و اماکن تجاری هشدار داد تا یکشنبه آینده استفاده از مواد دودزا و آلوده کننده هوا را تعطیل کنند.

وزارت امور داخله/ کشور افغانستان در ابلاغیه ای اعلام کرد که مالکین کارخانه ها و اماکن تجاری از استفاده مواد سوخت دودزا خودداری و به توصیه‌های اداره ملی حافظت از محیط زیست عمل کنند.

در ابلاغیه این وزارتخانه آمده است که در صورت تخطی، پلیس مطابق ماده ۸۰۷ کد جزا برخورد خواهد کرد. بر اساس این ماده، شخصی که مواد مضر یا مواد آلوده کننده را در آب، خاک یا هوا به اندازه ای که کیفیت فیزیکی، شیمیایی یا بیولوژیکی آن ها را طوری که به انسان یا سایر موجودات زنده، گیاهان یا بناها مضر باشد پخش کند، مرتکب جرم محیط زیستی شناخته شده و به حبس متوسط محکوم می گردد.

گفتنی است که با ورود فصل سرما و استفاده از مواد سوختی غیر استاندارد، هوای شهر کابل به شدت آلوده شده و در صدر آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.