دانشکده علوم پزشکی آبادان و انستیتو غربالگری سرطان ایران تفاهم‌نامه پژوهشی در زمینه علت بروز سرطان، راه‌های پیشگیری و درمان در آبادان، خرمشهر و شادگان امضا کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، شکراله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان سه‌شنبه با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده بیشترین سرطان‌ها در منطقه در مردان پروستات و در زنان سرطان سینه است به راه‌اندازی پویش ملی سرطان در شهرستان‌های تابع دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد و گفت:این پویش با محوریت تغییر سبک زندگی و تشخیص زودهنگام به منظور کاهش بیماری‌های واگیر به ویژه سرطان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

او ادامه داد: در زمینه تشخیص زودهنگام سرطان و در نهایت کمک به بهبودی بیمار برای آسیب کمتر، بهترین راهکار در امر پیشگیری از سرطان آموزش برای تغییر در سبک زندگی است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: آمار سرطان در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان در مقایسه با استان خوزستان و کشور کمتر است و بیشترین سرطان‌ها در منطقه در مردان پروستات و در زنان سرطان سینه است.

سلمان‌زاده همچنین به برگزاری کمیته دانشگاهی برنامه ثبت ملی سرطان در دانشکده علوم پزشکی آبادان با حضور معاونان و مدیران مرتبط تاکید کرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.