عملیات چهارخطه کردن و بهسازی مسیرهای باقی مانده جاده ایلام - مهران با پیشرفت فیزیکی مناسب و با شتاب و جدیت تمام در مراحل پایانی کار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام روز سه شنبه در بازدید از پروژه های مواصلاتی جاده ایلام - مهران با بیان اینکه عملیات چهارخطه کردن و بهسازی مسیرهای باقی مانده جاده ایلام - مهران با پیشرفت فیزیکی مناسب و با شتاب در مراحل پایانی کار است،گفت: طول این پروژه ملی از میدان ارغوان تا پایانه مرزی مهران ۱۰۲ کیلومتر است که ۸۲ کیلومتر آن به صورت چهار خطه اجرا شده و ۲۰ کیلومتر باقیمانده نیز در قالب سه قطعه در دست اقدام  است.

او افزود: در این مسیر، پروژه تقاطع غیر همسطح ارغوان با ادامه دیوار کشی و احداث زیرگذر در حال تکمیل شدن است، در قطعه اول حد فاصل روستای مهدی آباد تا تقاطع ماربره چهار کیلومتر به صورت بزرگراه تکمیل و زیر بار ترافیک قرار دارد و هفت کیلومتر دیگر این قطعه نیز در دست احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام یادآور شد: در این قطعه دو رشته تونل به طول ۷۴۰ و ۸۵۰ متر وجود دارد که حفاری تونل ۷۵۰ متری به پایان رسیده و پیمانکار در حال آماده سازی لاینینگ ( پوشش بتونی) این تونل بوده و حفاری تونل  ۸۵۰ متری نیز با انجام ۵۶۰ متر در حال اجرا است.

کاظمی با تشریح وضعیت قطعه دوم جاده ایلام - مهران گفت: این قطعه به طول ۱۹ کیلومتر حد فاصل ماربره تا تقاطع صالح آباد است که در مجموع ۱۵ کیلومتر آن تکمیل و زیر بار ترافیک قرار دارد و چهار کیلومتر باقی مانده نیز در دست اجرا است .

او اضافه کرد: در ادامه مسیر ساماندهی تقاطع صالح آباد به طول ۲.۵ کیلومتر به صورت همسطح انجام گرفته و تقاطع غیرهمسطح آن با پیشرفت  ۲۰درصد  در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در مورد قطعه سوم نیز گفت: ۲۵ کیلومتر از مسیر صالح آباد تا تقاطع سد شهید آل اسحاق به صورت چهار خطه انجام شده و هم اکنون تکمیل پل های بزرگ در منطقه کنجانچم در حال اجرا بوده و  اصلاح مسیر رفت نیز در این منطقه (کنجانچم ) انجام و برای تکمیل مسیر برگشت در حال برآورد و بررسی اجرای عملیات تکمیلی هستیم.

مرز رسمی مهران در جنوب باختری و فاصله ۹۵ کیلومتری شهر ایلام، کانون اصلی سفر گردشگران مذهبی در مناسبت های گوناگون دینی به مکان های مقدس کشورهای عراق و ایران است.

روزانه به طور میانگین و در شرایط عادی نزدیک به ۶ هزار زائر ایرانی و عراق از این گذرگاه مرزی به دو کشور سفر می کنند.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال زوار ایرانی عتبات عالیات عراق است.

در ایام اربعین امسال بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.