به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، از حدود یک سال پیش شهرداری تهران برای گسترش مدل حمل و نقلی دوچرخه، همکاری مشترکی را با شرکت بیدود منعقد کرد، تا شهروندان تهران برای جابجایی خود از دوچرخه استفاده کنند.
از همان ابتدا گرفتن ودیعه ۱۶۰ هزار تومانی توسط بیدود، صدای خیلی ها را بلند کرد. تا جایی که حناچی شهردار تهران هم مجبور شد در این مورد اظهار نظر کرده و با دفاع از این اقدام بگوید: چون شرکت خصوصی است، گرفتن ودیعه هم طبیعی است.
حال بیش از یک سال از حضور بیدود در معابر شهر گذشته و اگرچه دیگر دوچرخه ای هم نیست، اما شرکت بیدود حاضر به پرداخت ودیعه شهروندان هم نیست.
بیشتر بخوانید: دود شدن دوچرخههایی که قرار بود دود شهر را کاهش دهند + صوت
اما رضا باقری مدیرعامل شرکت بیدود در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: انتقال دوچرخههای تهران به شیراز شایعه است و دوچرخههایی که در تهران بوده به دلیل اغتشاشات اخیر به پارکینگ منتقل شدهاند و چون امکان انتقال دوچرخهها به انبار مرکزی در خارج از شهر را نداشتیم آنها را در داخل تهران انبار کردیم.
او با بیان اینکه دوچرخههای شیراز را در ۲۱ اردیبهشت سال جاری در یکی از انبارهای شهرداری شیراز تخلیه کردیم، تأکید کرد: بر این اساس وضعیت دوچرخهها کارکرده تهران ارتباطی با شیراز ندارد.
مدیر عامل شرکت بیدود با اشاره به استعفای پور سید آقایی و تغییر معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، گفت: با تغییر و تحولی که در این معاونت رخ داده اگر در مذاکرات جدید به توافق برسیم شاهد کاهش هزینههای استفاده از بیدود خواهیم بود و کسانی هم که در این یک ماه نتوانستند از دوچرخهها استفاده کنند بسته حمایتی دریافت خواهند کرد.
باقری با بیان اینکه جلسه نهایی با شهرداری تهران برگزار میشود، گفت: اگر این جلسه نتیجه بدهد تا چند روز آینده دوچرخهها به سطح شهری برمیگردند و نرمافزار بیدود هم مثل سابق فعال میشوند.
او افزود: از اوایل هفته آینده ثبتنام با مدل مالی جدید فعال میشود و کاربران سابق هم بسته حماتی خود را مشاهده میکنند و اگر کسی هم بخواهد ودیعه خود را پس بگیرد میتواند از داخل نرمافزار اقدام به این کار کند.
مدیر عامل بیدود در ادامه ادعای عضو شورای شهر تهران مبنی بر تقاضای ۸ میلیارد تومانی بیدود از شهرداری تهران را رد کرد و گفت: قرار بر این است با حمایت شهرداری تهران تعدادی از مشاغل مانند دانشجویان و کارمندان شهرداری با پرداخت ودیعه از سوی شهرداری تهران بتوانند از خدمات دوچرخههای اشتراکی استفاده کنند.
باقری تصریح کرد: نزدیک به ۴ ماه پیش بود که شهرداری تهران پیشنهاد ارائه خدمات به دانشجویان و کارمندان شهرداری تهران را مطرح کرد، تا شهرداری با پرداخت ودیعه امکان دسترسی کارمندان شهرداری و دانشجویان به دوچرخههای بیدود را فراهم کند.
باقری در پاسخ به این سوال که مبلغ پرداخت ودیعه از سوی شهرداری تهران چه عددی است، خاطرنشان کرد: این رقم بستگی به تعداد افرادی دارد که میخواهند ثبت نام کنند و تا امروز آماری ارائه نشده است.
انتهای پیام/
گزارش از علی کاظمی
الان دوماهه نه حقوقی برای ما واریز شده نه بیمه ای رد شده
درود و خداقوت بلاخره باید از یه جایی شروع میکردید به طرحهای اصلاحی هوای پاک احسنت طرحی بسیار عالیست فقط تعداد دوچرخه های دوکاره برقی و ساده را هم زیاد کنید مداوم به این فرهنگ سازی ادامه دهید و پیشرفتش دهید در تمامی شهر های کشور عزیزمان ایران با عزت و شکوهمند و با عظمتمان تا همه برای کارهای روزمرهشان از وسایل نقلیه عمومی پاک و دوچرخه های ساده و برقی استفاده کنند و خودروها و موتورسیکلتهای فرسوده را هم جمع آوری و جاش جدید و استاندارد بدیت تحویل ملت مظلوم و وفادار نظام مقدس انشاءالله کم کم جا می افته و محیط زیستمان سالمتر و ایمنتر و زیباتر می شود فقط خواهشمندیم طرحاتون موقتی نباشد برای تمامی دولتها هم در آینده بهترش باشد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
۱ ) اختصاص قسمتی از خیابان برای تردد امن دوچرخه سوار در این شهر که ترافیک ان همینطوری وحشتناک است باعث ترافیک بیشتر میشود .
۲ ) هوای شهر از نظر الودگی بالاست حتی در ایام عادی .
۳ ) شیب شمال جنوبی شهر برای دوچرخه سواری مناسب نیست .