نویسنده و خبرنگار شیلیایی معتقد است نتانیاهو در سراشیبی افول قدرت است و طرح گزینه نظامی علیه ایران به سبب ناامیدی اوست.

چرا نتانیاهو گزینه نظامی علیه ایران را مطرح کرد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «پابلو خفره لئال»،گفت: علیرغم تمامی تلاش‌هایی که یک سیاستمدار فاسد همچون نتانیاهو می‌تواند برای باقی ماندن در قدرت انجام دهد، وی نتوانسته است به اکثریت کرسی‌های پارلمان اسرائیل (کنست) دست یابد و این به معنی آن است که او در سراشیبی افول قدرت است.

پابلو خفره لئال ادامه داد: در واقع تلاش‌های نتانیاهو در جهت نقض آشکار قوانین انتخاباتی اسرائیل، به کارگیری ترفند‌ها و شگرد‌های خاص برای فرار از پاسخ گویی به جرائمی که کابینه وی مرتکب شده است و…، راه به هیچ جایی نخواهد برد.

این خبرنگار شیلیایی و کارشناس رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی صداوسیما در ادامه افزود: در انتخابات آوریل گذشته رقیب وی، ائتلاف احزاب راست افراطی و مذهبی افراطی به رهبری «لیکود» نیز موفق نشد به شمار ۶۱ کرسی پارلمان دست یابد تا بتواند تشکیل کابینه دهد.

وی افزود: درست یک روز قبل از رای گیری، نخست وزیر رژیم صهیونیستی رهبران شاخه‌های مختلف نظامی ارتش اسرائیل را برای روز ۱۶ دسامبر گذشته به جلسه‌ای فرا خواند تا با این کار بتواند انتخابات ۱۷ دسامبر را به تعویق اندازد و فرصت بیشتری برای متقاعد کردن افکار عمومی جامعه اسرائیل داشته باشد.

وی یادآور شد: در نشست مذکور وی موضوع انجام یک حمله نظامی به نوار غزه را با سران ارتش اسرائیل به شور گذاشت. گزینه حمله احتمالی به ایران، یورش به غزه، لبنان و سوریه، این‌ها گزینه‌های روی میز رژیم صهیونیستی است.

پابلو خفره لئال در پایان گفت: جا دارد به پرسشی اشاره کنم که «جاناتان کوک» که یک خبرنگار انگلیسی است، مطرح کرده بود. اینکه چرا نتانیاهو موضوع مقابله نظامی با ایران را در شرایط بسیار حساس انتخاباتی اسرائیل مطرح می‌کند؟ بله، پاسخ خیلی ساده است. او این روز‌ها بسیار ناامید است. او نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که زمان بسیاری در این سمت بوده است، ولی روز به روز منزوی‌تر شده و برای نجات از این منجلاب حاضر است بیش از پیش خطر کند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار