معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمانشاه گفت: صنایع استان چون هنوز لذت استفاده از پژوهش را در فعالیت‌هایشان نچشیده‌اند، با تردید سراغ پژوهش می‌روند.

 پژوهشبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  افشین کریمی در حاشیه افتتاح نمایشگاه استانی هفته پژوهش که امروز(دوم دی) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم افزایش تعامل دانشگاه‌های استان با جامعه و صنایع،گفت: اگر ارتباط دانشگاه با جامعه و صنایع افزایش یابد، آن زمان دانشگاه‌ها به سمت حل مشکلات مردم و صنایع پیش خواهند رفت.

او بابیان اینکه این ارتباط و تعامل در حال حاضر چندان قوی نیست، عنوان کرد: باید بپذیریم زمانی صنایع ما به دانشگاه‌ها اعتماد می‌کنند و برای حل مشکلات خود به سمت آنها خواهند رفت که برای یک بارهم که شده مزه پژوهش را زیر زبان خود احساس کنند.

کریمی یادآورشد: دانشگاه‌های کرمانشاه ظرفیت‌های پژوهشی بسیاری دارند که تابحال استفاده چندانی از آن‌ها برای رفع مشکلات جامعه و صنایع استان نشده، بنابراین حمایت‌های لازم را خواهیم داشت تا این امر اتفاق بیفتد.

اودر ادامه خواستار توجه به مقوله پژوهش و فناوری در استان از رده‌های سنی پایه و به ویژه از قشر دانش آموزی شد و گفت: در بازدیدی که امروز(دوشنبه) از نمایشگاه داشتیم، دستاوردها و پژوهش‌های خوبی را از دانش آموزان دیدم که نوید می‌دهد در آینده دستاوردهای بزرگتری داشته باشند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.