مشاور معاون اداری و مالی وزیر امور خارجه گفت: ۲۸نمایندگی داخلی وزارت امور خارجه در استان‌های مهم و مناطق آزاد فعالیت می کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  رحیمی‌گرجی مشاور معاون اداری و مالی وزیر امور خارجه در دیدار با هیأت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند، گفت:در حال حاضر در کشور ۲۸ نمایندگی داخلی وزارت امور خارجه در استان‌های مهم و مناطق آزاد داریم که تاکنون اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند.

او افزود:خراسان‌جنوبی دهمین استانی است که در طول یک ماه گذشته به آن سفر کرده و مسئولان نمایندگی‌های آن را معرفی کرده‌ایم.

رحیمی گرجی با اشاره به بازتعریف وظایف نمایندگی وزارت امورخارجه و تعریف دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه بیان‌کرد: در حال حاضر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کار معرفی توانمندی‌های اقتصادی استان‌ها را در حد توان برعهده دارند.

مشاور معاون اداری و مالی وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه تقویت نمایندگی‌های وزارت امور خارجه از جمله اولویت‌ها است، ادامه‌داد: یکی از دغدغه‌های ما این است که تجار دو کشور ایران و افغانستان دغدغه ویزا نداشته و این مشکلشان تا حد زیادی رفع شود،

او  عنوان کردک می‌خواهیم در ادامه مسیر نیز تعامل اتاق بازرگانی بیرجند و نمایندگی‌های وزارت امور خارجه همچنان ادامه داشته باشد.

پیر پیران رئیس اداره امور نمایندگی‌های وزارت امور خارجه نیز در این جلسه گفت: امروزه دیگر نگاه سنتی به نمایندگی‌های وزارت امور خارجه حاکم نیست و تنها امور کنسولی را پیگیری نمی‌کند.

او  افزود: البته هنوز در موارد محدودی شاید نگاه سنتی را بتوانیم ببینیم که با همکاری و کمک استان‌ها می‌توان در راستای اصلاح آن گام برداشت تا دفاتر بتوانند به وظایف اصلی و تأثیرگذار خود به درستی ادامه دهند.

پیر پیران با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌ها، تأمین زیر ساخت‌های نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در استان‌ها است،عنوان کرد:   بخش خصوصی نیز می‌تواند در جهت تقویت این دفاتر اقدامات بسیار مؤثری را انجام دهند.

رئیس اداره امور نمایندگی‌های وزارت امور خارجه  ادامه داد: ایجاد یک نمایندگی وزارت امورخارجه در استان‌ها به معنای ارتباط آن با ۱۳۰- ۱۴۰ دفتر نمایندگی وزارتخانه در خارج از کشور است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.