مدیرکل دامپزشکی استان گفت: هم استانی‌ها از این پس می‌توانند با توجه به کیفیت مرغ تولیدی، نوع محصول را انتخاب کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، و به گزارش روابط عمومی دامپزشکی استان ، غلامرضا محرابی مدیرکل دامپزشکی استان گفت: طرح آزمایشی بهبود و ارتقای کیفیت مرغ تولیدی در کشتارگاه‌های طیور استان از مهر ۹۸ همزمان با ۱۴ استان کشور در گلستان کلید خورده بود.


غلامرضا محرابی با تأکید بر اینکه این طرح از ابتدای دی لازم الاجرا است، افزود: از این پس تمامی محصولات کشتار شده در کشتارگاه‌های استان باید با بسته‌بندی‌های جدید در درجه‌های B و A و +A در بازار عرضه شوند.


محرابی بیان کرد: سطح‌بندی و درجه‌بندی کشتارگاه‌های استان بر اساس امکانات و تجهیزات و سطح رعایت مسائل بهداشتی، توسط کارشناسان دامپزشکی استان صورت گرفت و به این ترتیب از این پس هم استانی‌ها می‌توانند با توجه به کیفیت مرغ تولیدی، نوع محصول را انتخاب کنند.


محرابی گفت: در گلستان ۱۱ کشتارگاه صنعتی طیور فعال است که از این تعداد ۷ کشتارگاه درجه کیفی A و ۴ کشتارگاه نیز درجه B کیفی را دارا است.


مدیر کل دامپزشکی استان گفت: درجه بندی مرغ‌های کشتار شده، کیفیت و مدت زمان ماندگاری محصولات تولیدی را افزایش می‌دهد و امکان صادارت راحت‌تر به بازار کشور‌های همسایه را فراهم می‌کند.

 

سالانه ۲۳۰ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.