معتمدی گفت: مهارت‌افزایی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر را آغاز کرده‌ایم اما باید در این مسیر تغییراتی در نظام آموزشی داده شود.

خبرنگار: کریمان/از ایده تا محصول یک زنجیره طولانیستاحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص امکان حضور فارغ‌التحصیلان در حوزه کار و صنعت گفت: سعی می‌کنیم دانشجو را برای ورود به بازار کار و صنعت آماده کنیم، چراکه هرچه دانشجو به این سمت حرکت کند نیازهای بیشتری از جامعه برطرف خواهد شد.

او ادامه داد: مهارت‌افزایی دانشجویان را آغاز کرده‌ایم اما باید تغییراتی در زمینه منابع و نظام آموزشی ایجاد شود؛ هرچه مهارت دانشجویان افزایش پیدا کند، جذب آن‌ها در حوزه صنعت آسان‌تر می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اهمیت پژوهش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، اظهار کرد: در صورت افزایش قراردادهای صنعتی دانشگاه، دانشجویان بیشتر درگیر کار خواهند شد.

معتمدی در ادامه افزود: تعامل بین دانشگاه‌ها با شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای کار آفرین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا  از طرفی برای دانشجویان زمینه اشتغال فراهم می‌کند  و از سوی دیگر نیروی انسانی مورد نیاز برای شرکت‌ها هم تامین می‌شود.

او گفت: اخیرا سعی ما بر این بوده که قراردادهای صنعتی را افزایش داده و کارآفرینی بیشتری ایجاد کنیم و با توجه به  ساختار دانشگاه، معتقدیم که دانشگاه باید به سمت نسل سوم حرکت کند که این امر مستلزم اصلاحاتی در این حوزه است.

ارتباط دانشگاه‌ها با شرکت‌های دانش بنیان بسیار مناسب است

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآوری کرد: از ایده تا محصول یک زنجیره طولانی‌ است که محقق، دانشگاه، کارآفرین و مراکز تحقیقاتی در آن دخیل هستند تا ایده تبدیل به محصول شود. آن چیزی که باید در دانشگاه رخ دهد، رفع نیازهای کشور است و از طرف دیگر از صنعت و خدمات انتظار داریم که جهت‌گیری آنها به سمت استفاده از توان داخل باشد. 


بیشتر بخوانید: سرانه پژوهشی در ایران یک پنجاهم کشورهای پیشرفته دنیا 


معتمدی بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای کارآفرین، علاوه بر کارآفرینی، از مزایای دیگری برخوردار هستند. ارتباط دانشگاه‌ها با شرکت‌های دانش بنیان بسیار مناسب است که توانسته زمینه ایجاد اشتغال برای دانشجویان را فراهم کرده و کمبود نیروی انسانی شرکت ها را تامین کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار