دبیر هیئت فوتبال استان کرمان گفت: فوتبال هدف نیست، بلکه وسیله ایست تا موجبات آرامش، هیجان، نشاط و کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را در جامعه به وجود آورد.

علیرضا دادگر، دبیر هیئت فوتبال استان کرمان در حاشیه‌ی نشست هم‌اندیشی عوامل برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال استان کرمان، یادواره شهدای عرصه نظم و امنیت فصل ۹۹-۹۸ که با حضور سرپرستان و مربیان حاضر در لیگ برتر در محل سالن اجتماعات پالیز برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اعلام اینکه هم اکنون ۱۲ تیم در سراسر استان در قالب رقابت‌های لیگ برتر استان فعالیت می‌کنند، گفت: ضرورت بررسی و نحوه برگزاری رقابت‌ها امری اجتناب ناپذیر است که باید به آن اهمیت دهیم و به عنوان گل سرسبد فعالیت هایمان نکات ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

 

او افزود: بنابراین بررسی نقاط ضعف و قوت این رویداد ورزشی در استان و تشریح و تبیین آن برای تمامی عوامل درگیر آن اعم از هیئت فوتبال استان، هیئت فوتبال شهرستان ها، نمایندگان، تیم‌های شرکت کننده و ... ضروریست و در صورت توجه می‌تواند باعث کاهش تنش و درگیری غیرورزشی شود و افزایش شور و نشاط در سطح جامعه را به دنبال دارد.

دادگر در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: نباید فوتبال را هدف قرار دهیم، چرا که فوتبال اساساً هدف نیست، بلکه وسیله‌ای است برای آنکه بتوانیم موجبات آرامش، کاهش مسائل و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و هیجان و نشاط را در جامعه به وجود آورد.

 

او فوتبال را پدیده‌ای کم نظیر دانست که به شدت دنیا را تحت تأثیر خودش قرار داده است.

دادگر تصریح کرد: امروز از یک روستا در دورافتاده‌ترین نقطه گرفته تا شهرستان، استان، کشور و دنیا، کوچکترین خبر فوتبالی تمام اخبار سطح جامعه را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دبیر هیئت فوتبال استان کرمان بیان داشت: در صورتی که بتوان با فوتبال صحیح برخورد کرد و درست مدیریتش کرد، یک فرصت تلقی می‌شود، ولی اگر به آن بی توجه باشی و در بحث مدیریتمان، نسبت به این موضوع ضعیف عمل شود، به یک تهدید تبدیل می‌شود و این تهدید جامعه را به شدت تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

 

دادگر مدیریت علمی، برنامه ریزی هدفمند و بهره گیری از تجربیات گذشته را از الزامات دانست و گفت: ترکیبی از همه‌ی این‌ها می‌تواند نسخه‌ای باشد که ما را به سرمنزلی برساند که هدف و مقصودمان است.

او افزود: در صورتی که ما از نظر ذهنی و فکری معتقد به تغییر نباشیم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد، پس

ابتدا باید تغییر را از ذهنمان شروع کنیم، سپس از نظر ذهنی تغییرات را حلاجی و ترسیم و آن‌ها را وارد عمل و فعالیت‌ها کنیم.

 

دادگر تصریح کرد: وقتی اعتقاد به تغییر در ذهن رخ داد و در عمل نمود پیدا کرد و متجلی شد، شرایط موجود تبدیل به شرایط مطلوب می‌شود، این‌ها اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه ما نگاه تازه‌ای داشته باشیم.

او بیان داشت: باید خودمان را با تغییرات وفق دهیم، اگر با نگاه قدیمی بخواهیم کار جدیدی انجام دهیم، قطعا نمی‌توانیم، باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم، تغییرات را بپذیریم و در راستای ارتقای وضعیت موجودمان تلاش کنیم.

 

دبیر هیئت فوتبال استان کرمان گفت: این رویداد‌ها در سایه تجربیات، مطالعات و بهره گیری از پیشرفت‌هایی است که در سایر بخش‌ها رخ داده، پس اگر این‌ها به باور نزدیک شود، می‌توانیم منشأ اثر مثبت باشیم.

دادگر یکی از تکالیف اصلی و وظایف ذاتی هیئت فوتبال را برگزاری مسابقات دانست و افزود: برگزاری مسابقات گل سرسبدش همین لیگ برتر است.

 

او دعوت از تیم‌های واجد شرایط، برگزاری جلسات هماهنگی پیش فصل با مدیران تیم‌های شرکت کننده، نمایندگان، ناظران داوری، تدوین آئین نامه مسابقات، تبین و تشریح آئین نامه برگزاری مسابقات برای تیم‌ها و مدیران، شور و مشورت با عوامل برگزاری در بخش‌های مختلف برای تصمیمات کارشناسی، تعیین مبلغ وردی مسابقات، برگزاری مراسم قرعه کشی، تهیه و تدوین جدول برگزاری مسابقات و ابلاغ و ارسال به بخش‌های مختلف، برنامه ریزی و زمان بندی برگزاری مسابقات، اطلاع رسانی بخشی و عمومی در فضای مجازی، رصد تمام بازی‌ها و حواشی ورخداد‌ها قبل حین و بعد از بازی، ثبت و ضبط و انعکاس آمار و هر بازی، تهیه جدول لیگ، رسیدگی به مسائل انضباطی، مراسم اهدای جوایز و احکام به تیم‌ها و در نهایت معرفی نماینده استان برای حضور در رقابت‌های کشوری را از مهمترین وظایف هیئت‌ها برای برگزاری رقابت‌ها برشمرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار