هند امروز سامانه واکنش سریع به موشک‌های سطح به هوا را با موفقیت آزمایش کرد.

هند آزمایش موشکی جدیدی انجام دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «ایندیا تودی»، هند امروز سامانه واکنش سریع به موشک‌های سطح به هوا را که در سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی این کشور ساخته شده با موفقیت در منطقه جندیپور در استان اُدیشا آزمایش کرد.

در این آزمایش، دو موشک مورد آزمایش با پیکربندی کامل در حالت استقرار بود که هدف را در هوا رهگیری و با آن برخورد کرد. این نوع سامانه موشکی قادر است اهداف را در محدوده‌های متفاوت با ارتفاعات مختلف رهگیری کند. پیش بینی می‌شود این سامانه تسلیحاتی تا سال ۲۰۲۱ برای استفاده نظامی آماده شود.

سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی هند چهارمین آزمایش از سامانه موشکی خود را اندکی پس از هشدار رئیس ارتش هند در مورد افزایش تنش در مرز پاکستان انجام داد. در ۱۹ و ۲۰ ماه جاری میلادی نیز هند سامانه موشکی خود را آزمایش کرده بود.

اسلام آباد نیز در این خصوص هشدار داده که آمادگی مقابله با هر گونه شیطنت از سوی دهلی‌نو را دارد و اظهارات اخیر فرمانده ارتش هند را تحریک آمیز توصیف کرده و آن را تلاشی دیگر از طرف هند برای سلب توجه جامعه جهانی از اقدامات غیرقانونی علیه مسلمانان در این کشور از جمله تصویب لایحه نژادپرستانه حق شهروندی دانسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار