توضیحات صالحی درباره راه اندازی مدار ثانویه راکتور آب سنگین خنداب اراک

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مدار ثانویه ارتباطی با قسمت اولیه راکتور آب سنگین اراک ندارد.

توضیحات صالحی درباره راه اندازی مدار ثانویه راکتور آب سنگین خنداب اراکبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی گفت:مدار ثانویه ارتباطی با قسمت اولیه راکتور آب سنگین اراک ندارد.

صالحی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین دستاورد‌های جمهوری اسللامی در حوزه فناور‌ی هسته‌ای همین طراحی و ساخت راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک است. این واقعا یکی از پدید‌های با ارزشی است که جوانان ما توانسته اند حدود یبست سال پیش در بحث طراحی با کمک روس‌ها این فناوری را شروع کنند وتا به امروز قدم‌های زیادی را برداشته اند.

او ادامه داد: امروز شاهد راه‌اندازی بخش ثانویه راکتور اراک خواهیم بود. اگر بخواهیم به مجموعه اقدامات انجام شده در این واحد اشاره کنیم می توان گفت از ۵۲ سیستمی که باید راه‌اندازی شود ۲۰ سیستم آن تکمیل شده، ۱۸ سیستم در حال آماده شدن است و ۱۳ سیستم کار‌های قراردادی‌اش در حال انجام شده و امیدواریم تا سال ۹۹ بقیه مراحل در این بخش انجام شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت:امروز در بخش اولیه راکتور اراک شاهد جاگذاری درپوش قلب راکتور خواهیم بود و امیدواریم ظرف سه تا چهار ماه آینده همه تجهیزات تعویض سوخت در سه محور نصب شود و ما بتوانیم آنها را تست کنیم.

صالحی افزود: اتاق کنترل بخش ثانویه هم تکمیل شده است که امروز از این بخش هم بازدید خواهد شد، همچنین در قسمت اولیه راکتور شاهد جاگذاری درپوش راکتور خواهیم بود که از سه قطعه تشکیل می شود. در مجموع حدود ۱۰۰ قطعه بوده و گام بزرگی برای ما محسوب می شود.

او خاطرنشان کرد: امیدواریم ظرف سه تا چهار ماه آینده تمام تجهیزات تعویض سوخت در سه محور نصب شود و ما بتوانیم آنها را تست کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۲ دی ۱۳۹۸
در مورد دانش هسته ای هر چقدر هم کار کنیم باز کم است.درود بر دانشمندان هسته ای کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۲ دی ۱۳۹۸
مرد دانشمند و بزرگی است پروفسور صالحی.خدا حفظش کنه
آخرین اخبار