وزیر اسبق ارشاد گفت: مردم به افرادی رای دهند که دلسوز هستند و خدمت به مردم به ویژه محرومان را افتخار می‌دانند.

نماینده باید بلندگوی مشکلات مردم باشد / عارف نمی‌توانست پاسخ گوی سوالات مردم باشدسیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارزیابی مجلس فعلی، گفت: قطعاً این مجلس یک مجلس ناکارآمد و ضعیف و حتی شاید بتوان گفت که ضعیف‌ترین مجلس در دوره بعد از انقلاب است که این هم به عملکرد نمایندگان بازمی‌گردد که جمعی از آنها تنها بر اساس لیست امید وارد مجلس شده‌اند اما از تخصص، تعهد و توانمندی لازم برخوردار نیستند.

او ادامه داد: برای مثال در همین تهران ۳۰ نفر نماینده‌ به عنوان اصلاح طلب حضور دارند که نام مردم حتی نام آنها را هم نمی‌دانند؛ موضوعی که باعث شده است تا نوعی نارضایتی در مردم به وجود بیاید، درحالی که نمایندگان باید بلندگوی مردم باشند نه اینکه تبدیل به توجیه‌گر اقدامات دولت شوند. بنابراین طبیعی است که وقتی انتظارات مردم برآورده نشود، هر روز هم مشکلات زندگی آنها افزایش پیدا کند، از نمایندگان فعلی دلسرد شوند.

عارف دیگر نمی‌توانست پاسخگوی سوالات جدی مردم باشد

حسینی درباره علت عدم ثبت‌نام عارف، گفت: طبیعتاً عارف دیگر نمی‌توانست پاسخگوی سوالات جدی مردم باشد زیرا علیرغم وعده‌هایی که اصلاح طلبان به مردم دادند، آنها هر روز شرایط زندگی را بر مردم سخت تر کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: اصلاح طلبان برای دور زدن شورای نگهبان از افراد ناشناس استفاده می‌کنند


مردم به کسانی رأی دهند که خدمت به محرومان را افتخار می‌دانند

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برخی از مردم می‌گویند که در این دوره  اصلاً رای نخواهند داد اما باید با آنها حرف زد و گفت که رای ندادن مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باید به افرادی رای داد که سابقه‌شان مشخص است، دلسوز هستند و خدمت به مردم به ویژه محرومان را برای خودشان افتخار می‌دانند نه اینکه مانند آقای شکوری‌راد افتخار کنند به اینکه پایگاه رای ما در مناطق مرفه شهر است. بنابراین اگر اطلاع‌رسانی درستی صورت بگیرد و مسائل کشور برای مردم به خوبی تبیین شود انشاءاللّه یک جمع قابل توجهی در انتخابات مشارکت می‌کنند.

فعال اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا علت غیاب عارف، حضور در انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: این دو هیچ منافاتی با یکدیگر ندارد زیرا یک فرد، هم می‌تواند هم در مجلس حضور داشته باشد و بعد نامزد ریاست جمهوری شود مانند ناطق نوری که رئیس مجلس بود و بعد هم نامزد ریاست جمهوری شد. بنابراین این موضوع نمی‌تواند دلیل موجهی باشد، زیرا اگر آنها در مجلس حضور داشتند بیشتر می‌توانستند در موضع‌گیری‌ها موثر باشد.

او تاکید کرد: به هرحال مجلس جای افرادی که بخواهند به دنبال منافع شخصی خود باشند نیست بلکه جای نیرو‌های خوش‌فکر و دارای سابقه درخشان مالی و اخلاقی است که حتماً شورای نگهبان این‌ها را لحاظ می‌کند.

هنوز درباره سرلیستی قالیباف تصمیمی گرفته نشده است

حسینی درباره احتمال سرلیست شدن قالیباف، خاطرنشان کرد: به هرحال این موضوع به صورت جدی در شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب مطرح است، اما هنوز تصمم نهایی در این باره گرفته نشده است.


بیشتر بخوانید: اصلاح طلبان در هیچ دوره‌ای خاصیتی از خود نشان نداده‌اند


مجلس باید دولت را وادار به تحرک بیشتر کند

فعال اصولگرا درباره اولویت‌های مجلس آینده، گفت: همان طور که نامگذاری سال با اولویت اقتصادی و چند سالی است که رهبری بر این موضوع تاکید دارند و بررسی‌های میدانی هم نشان می‌دهد که مردم از مشکلات معیشتی در عذاب هستند و انتظار دارند که مجلس در این باره اقدام مناسبی انجام دهد. بنابراین مجلس باید دولت را وادار کند به تحرک و اینکه با اقدام بیشتر، برنامه‌هایش را اجرا کند نه اینکه مانند طرح بنزین خسارت‌های بسیاری بر جای بگذارد، درنتیجه حتماً مسائل اقتصادی باید در اولویت باشد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تاکید کرد: البته منظور این نیست که ما در مسائلی مانند سیاست خارجی یا فرهنگی و اجتماعی بی‌تفاوت باشیم، زیرا نمایندگان باید اینها را هم در جای خودشان پیگیری کنند و به این سیاستی که ما در ۶ سال گذاشته داشتیم یعنی تصور می‌کردیم که ما باید با مذاکره و گفت‌وگو مسائلمان را با دنیا حل کنیم، باید تجدیدنظر کنند و بدانند که ما باید از حوزه قدرت و بااقتدار و توانمندی با دنیا مواجه شویم وگرنه آنها توجهی به مطالبات به حق ما ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۲ دی ۱۳۹۸
مردم چون نماینده ای با مشخصات موردنظر نمی بینن رای نمیدن
آخرین اخبار