مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: از امروز تا چهارشنبه هفته جاری جوی نسبتاً پایدار در استان اردبیل حاکم خواهد بود.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بررسی و تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز (دوشنبه ۲ دی) تا چهارشنبه (۴ دی) جوی نسبتاً پایدار در استان اردبیل حاکم خواهد بود که طی این مدت آسمان غالب مناطق استان صاف تا نیمه ابری انتظار می‌رود.

او افزود: از روز سه شنبه (۳ دی) با توجه به افزایش گرادیان فشاری بر روی سطح زمین، وزش باد جنوبی تشدید شده و تا روز جمعه (۶ دی) تداوم خواهد یافت؛ بطوریکه در اغلب مناطق استان (بویژه نواحی مرکزی) گاهی وزش باد شدید و رخداد پدیده گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: طی روز‌های سه شنبه تا پنجشنبه (۵ دی) حتی بیشینه سرعت باد می‌تواند به ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت برسد که از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم درنظر گرفته شود.

محمدی تصریح کرد: از عصر چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی به استان و تداوم فعالیت آن تا اواخر وقت شنبه هفته آینده (۷ دی)، ضمن کاهش دما و افزایش ابر، در مناطقی از استان (به ویژه نواحی مرکزی و جنوبی) بارش پراکنده باران و برف نیز پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار