راه اندازی یک مسجد - مدرسه توسط یکی از روحانیان در مسجدی در گناباد بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است.

فعالیت غیر قانونی یک مسجد-مدرسه با ۱۴ دانش آموز در گناباد/ ثبت نام در این مدرسه ترک تحصیل محسوب می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  شورای روحانیت گناباد با انتشار بیانیه‌ای با موضع گیری درباره این مسئله هرگونه فعالیت بدون مجوز قانونی را صحیح ندانسته است.

قربانی فرماندار گناباد هم گفت: راه‌اندازی و فعالیت مسجد - مدرسه بدون مجوز آموزش و پرورش غیر قانونی است. به متصدی راه اندازی این مسجد - مدرسه در گناباد ۱۰ روز مهلت داده شده و اگر مجوز‌های لازم را ارائه نکند برابر قانون با او برخورد می‌شود.

او ادامه داد: براساس قانون آموزش و پرورش تشکیل هر گونه مدرسه و واحد آموزشی باید با مجوز آموزش و پرورش و تحت نظارت این اداره انجام شود و قانون تکلیف را مشخص کرده و این درست نیست که مطرح شود که برخی در شهرستان از راه اندازی مسجد- مدرسه حمایت می‌کنند و بعضی دیگر مخالف آن هستند.

فرماندار گناباد گفت: هم روحانیت و هم امام جمعه گناباد مخالف راه اندازی غیر قانونی مسجد -مدرسه در گناباد هستند و اگر فردی به صورت غیر قانونی در مسجد مبادرت به راه اندازی مدرسه کند ممکن است در آینده افرادی هم متقاضی راه اندازی مدرسه طبیعت یا مدارس مشابه شوند و مدارس مختلف باید از نظام و قانون آموزش و پرورش تبعیت کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش گناباد با اشاره به راه اندازی یک مسجد- مدرسه در این شهر گفت: دانش آموزی که در این مسجد - مدرسه به تحصیل اشتغال دارد به منزله دانش آموزی که ترک تحصیل کرده تلقی می‌شود و نمی‌تواند در هیچ مدرسه‌ای امتحان بدهد و این موضوع منجر به سرخوردگی او می‌شود.

حجت الاسلام صادقی نسب امام جمعه گناباد هم در این نشست گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری طی دو جلسه با متصدی مسجد - مدرسه‌ای که در یکی از مساجد این شهر راه اندازی شده است و هر گونه فعالیتش باید به صورت قانونی و با دریافت مجوز از آموزش و پرورش انجام شود صحبت کردیم، ولی این شخص مدعی است که فعالیتش قانونی است، ولی تاکنون مدارکی در این زمینه ارائه نداده است.

او ادامه داد: این فرد مطرح کرده که ۳۰ مسجد -مدرسه به همین شیوه در مشهد فعالیت می‌کنند از این رو باید این مسئله از سوی مسئولان مربوط پیگیری شود و هر برخوردی که با آن مدارس صورت می‌گیرد با مسجد - مدرسه گناباد هم انجام شود.

امام جمعه گناباد گفت: ما مخالف هر گونه اقدام غیر قانونی هستیم و به این فرد پیشنهاد داده شد که با دریافت مجوز‌های لازم در قالب مدارس صدرا یا مدارس غیردولتی که از نظر قانونی مشکلی ندارد به فعالیت خود ادامه دهد.

حجت الاسلام صادقی نسب ادامه داد:تک روی هر فردی با لباس روحانیت در این گونه اقدام‌ها ربطی به کل روحانیت ندارد.

احمدی رئیس آموزش و پرورش گناباد هم گفت: ادعای مسئول مسجد - مدرسه این شهرستان مبنی بر فعالیت تعدادی مسجد - مدرسه در شهری دیگر نمی‌تواند مجوزی برای استمرار این فعالیت غیر قانونی باشد.

او ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای تامین گناباد فعالیت این واحد آموزشی غیر قانونی است و دانش آموزی که در مسجد-مدرسه به تحصیل اشتغال دارد به منزله دانش آموزی که ترک تحصیل کرده است تلقی می‌شود و باید در مدرسه دیگری ثبت نام کند. شایان ذکر است هم اکنون ۱۴ دانش آموز در این مسجد -مدرسه گناباد به تحصیل اشتغال دارند.
 
منبع: خراسان
 
انتهای پیام//م.م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.