مدیر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی در مشهد در حال توزیع بین داروخانه‌های زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی روحبخش مدیر واحد امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وضع تامین انسولین مورد استفاده بیماران دیابتی در خراسان رضوی که مدتی دچار کاستی شده بود بهبود یافته و هم‌اینک محموله‌های جدید این دارو به میزان کافی در خراسان رضوی در چرخه توزیع و ارئه به بیماران قرار دارد.

او به تعداد محموله‌های دارویی انسولین اشاره نکرد، اما گفت: محموله‌های بعدی انسولین برای توزیع در خراسان رضوی در حال ارسال و حمل به این استان است.

مدیر واحد امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیش از این توزیع انسولین در سطح داروخانه‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس سقف تایید شده جمعیت بیماران دیابتی صورت می‌گرفت.

روحبخش افزود: بر این اساس نیاز فعلی بیماران مبتلا به دیابت و نیازمند انسولین در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تامین شده است.

او ادامه داد: با این وجود برخی از بیماران مبتلا به دیابت انتظار دارند پیشاپیش و به طور یکجا انسولین مورد نیاز چند ماه آتی خود را دریافت کنند.

۹۰۰ داروخانه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند که ۶۴۰ مورد از این تعداد داروخانه در کلانشهر مشهد مستقر هستند.
 
۷۵ درصد از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.
 
۲۵ درصد جمعیت استان نیز در چارچوب فعالیت دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور خدمات دولتی بهداشت و درمان را دریافت می‌کنند.
 

 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.