مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: سهمیه وانت بار‌ها از ۵ دی تخصیص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: وانت داران باید حتما دارای شناسنامه باشند و اطلاعات آن‌ها در سامانه ثبت شده باشد.

او افزود: میزان سهمیه اختصاصی به میزان پیمایش هر وانت بستگی خواهد داشت.

میقانی همچنین درباره ساماندهی دستفروش‌های که در حاشیه جاده‌های گلستان خرید و فروش می‌کنند گفت: در چند مرحله این افراد از حاشیه‌های جاده ساماندهی شده و اخطار‌های لازم داده شد، اما متاسفانه شاهد آن هستم که اکثر این افراد مجددا برای دستفروشی به حاشیه جاده ها‌ هجوم آورده اند.

او افزود: متاسفانه بین چند دستگاهی که متولی ساماندهی دستفروش‌های حاشیه جاده‌ها هستند عزم جدی وجود ندارد با این حال هفته آینده یک نشست بین دستگاهی برگزار خواهیم کرد تا درباره آن تصمیم گیری شود.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: دغدغه مشکلات معیشتی و اقتصادی دستفروش‌ها دغدغه ما نیز هست، اما در عین حال نباید با نادیده گرفتن قانون زمینه آسیب و خطر را برای دیگران ایجاد کرد.

مدیرکل راهداری گلستان همچنین درباره حوادثی که در جاده‌های فرعی در شمال استان روی می‌دهد گفت: در این نقاط به دلیل تردد حیوانات مانند شتر شاهد برخی حوادث رانندگی خصوصا در شب‌ها هستیم که برای حل آن قراردادی برای خرید گردنبند شب رنگ بسته شده است و از هفته آینده به صورت رایگان به صاحبان شتر‌ها تحویل داده می‌شود.
 
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گلستان همچنین درباره بازسازی نقاط آسیب دیده از سیل فروردین ماه گفت: تاکنون از ۲۴۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب دولت برای ترمیم جاده‌ها و ابنیه و تاسیسات جاده‌ای ۹۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است که ۵۰ میلیارد تومان اعتبار استان و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی است.

در پایان این نشست از خبرنگاران فعال در حادثه سیل که اخبار حوزه راهداری را پوشش می‌دادند با اهدای لوح قدردانی شد.
 
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.