شاه آبادی در مراسم رونمایی از تفاهم نامه همکاری معاونت فرهنگی وزارت علوم و رادیو سلامت، به نقش موثر این همکاری در ارتقا سلامت جسمی و روانی دانشجویان جوان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از تفاهم نامه همکاری معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رادیو سلامت با موضوع ترویج سبک زندگی سالم و توانمندسازی دانشجویان برای مراقبت از سلامت خود، خانواده و اجتماع، امروز با حضور حمید شاه آبادی معاونت صدای صدا و سیمای جمهوری اسلامی، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم، عسگری مدیر کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، نریمان مدیر کل پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر و اسرافیلیان مشاور امور بانوان وزارت علوم در معاونت صدای جمهوری اسلامی برگزار شد.

در این مراسم نماینده‌های حوزه‌های مختلف پژوهش و دانشگاه وزارت علوم، به نکاتی درخصوص این تفاهم نامه اشاره کردند. آن‌ها هدف از انعقاد تفاهم نامه را گسترش ارتباط میان رادیو به ویژه رادیو سلامت و وزارت علوم و به دنبال آن ارتقا نشاط و سلامت در میان دانشجویان جوان کشور عنوان کردند.

این اقدام در راستای بیانیه مقام معظم رهبری درخصوص گام دوم انقلاب انجام شده است تا جوانان به عنوان مخاطبان اصلی این بیانیه در مسیر ارتقا و سازندگی کشور نقش موثرتری داشته باشند.

در همین رابطه حمید شاه آبادی معاونت صدای جمهوری اسلامی با بیان اینکه حوزه دانشگاهی از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ گفت: امکان و ظرفیتی که رادیو می‌تواند در این زمینه فراهم کند بسیار زیاد است. 

شاه آبادی تاکید کرد: نباید تنها به فکر امروز بود، بلکه عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد که در میانسالی دانشحو نسبت به منافع کار‌هایی که در جوانی انجام داده رضایت داشته باشد.

او با اشاره به نکته‌ای که در سند ملی به عنوان گام دوم مبنی بر اینکه در چهل سال اول چه کار‌هایی انجام شده است، اظهار کرد: با بررسی اقدامات انجام شده می‌توان دریافت که بار گام دوم بر دوش جوانان است و این نسل باید به مطالبات خود و مردم توجه داشته باشند که در این خصوص زندگی اجتماعی در الویت است.

شاه آبادی افزود: رسانه برای تبیین اهداف و محور‌هایی که در تحقق زندگی اسلامی و ایرانی دیده شده تلاش می‌کند. آن چیزی که در این حلقه شکل می‌گیرد و مشخص می‌شود این است که چگونه می‌شود این سواد رسانه‌ای را فراهم کنیم.

او ادامه داد: آن چیزی که از رادیو مطالبه و هدف گذاری می‌شود، همان کاری است که همواره در حال انجام است، اما مسئولین هم باید در کنار رسانه باشند.

معاونت صدای جمهوری اسلامی در پایان بیان کرد: امیدواریم این کار با همکاری همه شبکه‌های رادیویی به ویژه شبکه سلامت محقق شود. جای جای بیانیه گام دوم برای آحاد ملت مسئولیت زاست. باید تلاش کنیم آنچه خواسته شده برای ترسیم جامعه را به تحقق برسانیم. بسیاری از این مولفه‌ها که مطرح می‌شود اگر شخصی سازی بشود، مطمئنا آن نکته اصلی در رادیو و رسانه‌های تصویر و فضای مجازی دیده می‌شود. امیدواریم با همت مسئولین محقق شود. ما آینده نیکویی برای این تفاهم نامه آرزو می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار