اختلاف مالی یک صراف با مردی جوان، باعث قتل دایی‌اش شد. متهم که مقتول را به ضرب گلوله از پای در آورده بود، روز گذشته در دادگاه کیفری یک استان تهران اتهام خود را پذیرفت و به قصاص محکوم شد.

حکم قصاص برای قاتل ۱۰۰ هزار دلاریبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   ۲۸ اسفند ۹۶، صدای شلیک گلوله در شلوغی بازار تهران پیچید و پس از آن صدای جیغ و فریاد رهگذران بالا رفت. مرد میانسالی غرق در خون روی زمین افتاده بود و دقایقی بعد بازپرس کشیک قتل پایتخت برای رسیدگی در محل جنایت حاضر شد.

در اولین اقدام برای یافتن سرنخی از قاتل، ماموران دوربین‌های مدار بسته محل حادثه را مورد بررسی قرار دادند و چهره قاتل توسط خواهر‌زاده مقتول که در یک صرافی کار می‌کرد، شناسایی شد و او ادعا کرد از مدتی قبل با ضارب اختلاف حساب داشته است.

با اطلاعاتی که خواهر‌زاده مقتول در اختیار ماموران قرار داد، قاتل شناسایی شد و پس از دستگیری به قتل اعتراف کرد. پرونده با صدور کیفرخواست از سوی دادسرای جنایی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

روز گذشته رسیدگی به پرونده با حضور اولیای دم و شاکیان انجام شد. در ابتدای جلسه رسیدگی، نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت وگفت: «در این پرونده متهم که علی نام دارد در تحقیقات مقدماتی اظهار داشت که از مدتی قبل مبلغ صدهزار دلار برای تبدیل به ریال به یک صراف به نام منوچهر داده بود. اما نزدیک سال نو و پس از چند بار مراجعه به صرافی موفق به دریافت پول خود نشده بود. مقتول، دایی منوچهر و پیک‌موتوری صرافی‌اش بود. متهم پس از ناکامی در پس گرفتن پول خود، اسلحه‌ای تهیه کرده و روز حادثه در بازار به دایی مرد صراف شلیک کرده بود.»

سپس دو فرزند مقتول به عنوان اولیای دم تقاضای قصاص متهم را کردند.

وقتی متهم در جایگاه دفاع حاضر شد، درباره اتهامش گفت: «اتهامم را قبول دارم. از قبل اسلحه کمری را تهیه و مسلح کرده بودم. دار و ندارم از دستم رفته بود و دیگر هیچ چیز برایم مهم نبود. حالا هم تنها خواسته من از دادگاه این است که زودتر مرا قصاص کنید تا از زندان راحت شوم. من دیگر چیزی برای از دست دادن ندارم.»

رئیس دادگاه: «تو با فرد دیگری اختلاف حساب داشتی، چرا دایی او را کشتی؟»
متهم به قتل: «من قصد قتل دایی منوچهر را نداشتم. فقط برای تهدید اسلحه کشیدم. می‌خواستم از او سراغ منوچهر را بگیرم، اما او اظهار بی اطلاعی کرد. یکدفعه نمی‌دانم چرا عصبانی شدم و شلیک کردم.»

قاضی: «اما پیش از این گفته بودی که از قبل اسلحه را مسلح کردی. چطور ممکن است قصد شلیک نداشتی، ولی اسلحه را مسلح کردی؟»
متهم: «من با مقتول اختلافی نداشتم. فقط می‌دانستم که او در همان صرافی کار می‌کند. پس انگیزه‌ای برای قتل او نداشتم.» هیات قضات پس از مشورت متهم را به یک بار قصاص نفس به اتهام قتل و تحمل دو سال حبس به اتهام حمل اسلحه غیرمجاز محکوم کردند.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار