انجمن مجموعه‌داران ایران درصدد است که اولین گردهمایی مجموعه‌داران اسناد تاریخی را برگزار کند.

منوچهر لطفی رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران، با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم این انجمن شناسایی و ساماندهی مجموعه‌داران در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف فرهنگی هنری بوده است، به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: خوشبختانه با گذشت بیش از ۱۰ سال از فعالیت انجمن مجموعه‌داران ایران، امروز آمادگی و توانایی انجام این مهم را داریم که مجموعه‌داران شناخته شده را برای اولین بار و به صورت مجزا در موضوعات مختلف و رشته‌های گوناگون مانند اسناد تاریخی، سکه، اسکناس و کتب و نسخ خطی گردهم آوریم.

او افزود: انجمن مجموعه‌داران ایران درصدد است برای اولین بار مجموعه‌داران اسناد تاریخی را در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ گردهم آورد. طبیعی است با گردهم آمدن مجموعه‌داران اسناد تاریخی سراسر کشور ضمن شناسایی و معارفه آنها، شاهد تبادل اطلاعات و تجربه‌های آن‌ها خواهیم بود. امید است که برگزاری گردهمایی مجموعه‌داران اسناد تاریخی موجب توان‌افزایی آنها و حرکت به سمت مجموعه‌داری حرفه‌ای شود.

رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران بیان کرد: ما از همه سازمان‌ها، مؤسسات علمی - فرهنگی و علاقه مندان و مجموعه‌داران اسناد تاریخی  خواهش می‌کنیم، برای معرفی مجموعه‌داران اسناد تاریخی و کسب اطلاعات بیشتر به دفتر انجمن مجموعه‌داران ایران مراجعه کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول پویا هستم از اصفهان
۲۲:۴۷ ۰۱ دی ۱۳۹۸
باعرض سلام وادب این یک قدم مثبت هسش از طرف مجموعه داران وخسته نباشید آقای منوچهر لطفی عزیز وگرامی