مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده استان آذربایجان شرقی گفت:تعداد فوتی‌های امسال براثر تصادفات جاده‌ای در استان نسبت به مشابه سال گذشته ۷۱ نفر کاهش یافته است.

تصادفبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علیزاده مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده استان در همایش یکروزه حمل ونقل جاده‌ای گفت: در سال گذشته تعدادفوتی‌های استان در تصادفات جاده‌ای ۶۳۲ نفر بود که امسال این تعداد به ۵۶۱ نفر کاهش یافته است.

علیزاده علت این کاهش را رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی، بالا رفتن فرهنگ صحیح رانندگی دانست وافزود: این را باید در نظر داشت حتی فوت یک نفر هم ضایعه‌ای بزرگ است، اما رسیدن به این مهم همت همگانی می‌طلبد.

او گفت: اداره کل حمل ونقل جاده‌ای استان نیز به منظور تسهیل در رفت وآمد‌ها واصلاح ومرمت راه‌های استان امسال ۳۵۰ هزار تن در محور‌های استان آسفالت ریزی انجام داده است و ۱۲۰ کیلومتر نیز باند دوم در جاده‌های استان به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل حمل ونقل جاده استان افزود: ۱۴ هزار کیلومتر طول شبکه راه‌های استان است که برای بازسازی، نوسازی، ایمن سازی وغیره ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 خانی فرماندار ملکان نیز از طولانی شدن تکمیل جاده لیلان به ملکان انتقاد کرد وگفت: در حالیکه بیش از ۱۰ سال از آغاز عملیات این جاده می‌گذرد هنوز به بهره برداری نرسیده است

 خانی افزود: این در حالی است لیلان تنها بخش استان است که جاده موصلاتی مناسب به مرکز شهرستان ندارد

او گفت: ۸۵ درصد این جاده تکمیل شده وبرای اتمام طرح ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است

در پایان این همایش از رانندگان وفعالین حوزه حمل ونقل نمونه جاده‌ای استان تجلیل شد

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.