مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: فرهنگسازی برای ترویج و معرفی آئین‌های سنتی و بومی در مهد‌های کودک استان اردبیل اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل امروز در تشریح ویژه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مهدهای کودک استان اردبیل در فصل زمستان در نشست با مربیان فعال آموزشی در مهدها گفت: در تلاش خواهیم بود تا ویژه برنامه‌های مرتبط با فرهنگ سازی و ترویج آئین‌های سنتی و بومی در بیش از ۳۸۵ مهدکودک زیر نظر مربیان مجرب استان اجرایی می‌شود.

او افزود در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ کودک فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خود را در مهدهای کودک استان اردبیل سپری می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: از جمله برنامه‌هایی که در مهدهای کودک استان برای ترویج مفاهیم اخلاقی و تربیتی و آئین‌های سنتی و ریشه دار در نظر گرفته شده می‌توان به برنامه‌های قصه گویی، کتابخوانی و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و فکری اشاره کرد.

ستاری از گرامیداشت شب یلدا در مهدهای کودک استان نیز خبر داد و افزود: بخشی از این ویژه برنامه‌ها در روز گذشته برگزار شده و برخی دیگر نیز در استقبال از زمستان و معرفی آئین و فرهنگ‌های کهن سرزمینمان با حضور مشاوران و مربیان فعال مهدهای کودک ارائه خواهد شد.

او با بیان اینکه کودکان به عنوان آینده سازان کشور شناخته می‌شوند، یادآور شد: باید بیش از پیش در معرفی آداب و رسوم پیشینیان و فرهنگ سازی در میان این گروه کوشا بود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.