مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال ۸۲۰۰ هکتار از مزارع استان کرمانشاه به کشت بهاره چغندرقند اختصاص پیدا کرده بود.

چغندرقندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار قاسمی اظهار کرد: امسال ۸۲۰۰ هکتار از مزارع استان کرمانشاه به کشت بهاره چغندرقند اختصاص پیدا کرده بود که بیشترین کشت را هم در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، صحنه، و هرسین شاهد بودیم.

قاسمی متوسط عملکرد مزارع چغندر قند استان در سال زراعی جاری را حدود ۵۲ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: در مجموع ۴۱۹ هزار تن چغندرقند در استان تولید شد.

او گفت: سال گذشته یازده هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع چغندرقند استان زیرکشت چغندرقند بهاره رفته بود که در نهایت هم ۷۰۰ هزار تن محصول در استان تولید شد.

او اضافه کرد: امسال به دلایل مختلفی مثل موضوع تناوب و کشت دیگر محصولات شاهد کاهش ۳۳۰۰ هکتاری سطح زیر کشت چغندر قند بهاره در استان بودیم.

او گفت: امسال مطالبات چغندرکاران استان ۱۳۵ میلیارد تومان بود که تاکنون یکصد و یازده میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی نیز در شرف پرداخت  و برداشت چغندر قند بهاره که فروردین ماه در مزارع استان کشت شده بود، از اواسط شهریور ماه شروع شد و هم اکنون به اتمام رسیده است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.