رهایی از ذخیره سازی بالغ بر ۵۲۰ نمونه خون بند ناف نوزادان این استان در بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن رهایی، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: دفتر نمایندگی استان سمنان نیز از سال ۱۳۹۲ تا کنون در حال خدمت رسانی این مهم به تمامی هم استانی‌های عزیز می‌باشد و تا کنون بالغ بر ۵۲۰ نمونه از استان سمنان ذخیره سازی شده است.

او افزود: از سال ۱۳۸۴ تا کنون در ایران ذخیره سازی خون بندناف نوزادان در حال اجرا است و تا کنون بالغ بر ۱۲۰ هزار نمونه در کشور ذخیره سازی شده است و بیش از ۱۰۰ پیوند از طریق این سلول‌ها برای درمان بیماری‌های صعب العلاج توسط بانک عمومی و خصوصی رویان انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان ابراز داشت: از سلول‌های بنیادی موجود در خون بند ناف نوزادان برای درمان بیماری‌های خونی، آنمی ها، سرطان‌های خونی، تالاسمی ماژور، و... و در آینده نزدیک بیماری‌های فلج مغزی و اوتیسم و... استفاده می‌شود و سالانه ده‌ها بیمار مبتلا به بیماری‌های بدخیم، با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف، تحت درمان قرار می‌گیرند و همچنین پیوند‌های مختلفی از طریق این سلول‌ها برای درمان بیماری‌های صعب العلاج انجام می‌شود.

رهایی اظهار کرد: متقاضیان در استان سمنان می‌توانند از خدمات مشاوره رایگان و همچنین تسهیلات قرض الحسنه بانکی برای ذخیره سازی، حفظ و نگهداری خون بند ناف نوزادان در استان سمنان بهره بگیرند.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.