سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان گفت: نتایج انتخابات ابتدایی ریاست جمهوری این کشور امروز اعلام می شود.

نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری امروز اعلام می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالعزیز ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که نتایج انتخابات ابتدایی ریاست جمهوری این کشور امروز (یکشنبه ۱ جدی/ دی) اعلام می‌شود.

وی اظهار داشت: «تمام کار‌ها تکمیل شده و رهبری کمیسیون انتخابات امروز نتایج ابتدایی انتخابات را اعلام می‌کند.»

از سوی دیگر، تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله و جمعی دیگر از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده اند که نتایج را بدون بازشماری مجدد ۲۷ ولایت که ناظران آن‌ها حضور نداشتند نمی‌پذیرند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ ۶ میزان/ مهر برگزار شده بود. کمیسیون انتخابات افغانستان در تاریخ ۱۸ عقرب/ آبان روند بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرد که با مخالفت برخی تیم‌های انتخاباتی مواجه شد.

کمیسیون انتخابات روند بازشماری آرا در ۲۷ ولایت افغانستان را تکمیل کرد، اما هواداران عبدالله عبدالله در ۷ ولایت با مسدود کردن دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات مانع آغاز این روند شدند.

تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله دو هفته پیش با بازشماری آرای این هفت ولایت موافقت کرد، اما اکنون جنجال دیگری میان این تیم و کمیسیون انتخابات شکل گرفته است.

تیم انتخاباتی عبدالله اعلام کرده است که بخشی از آرای ۲۷ ولایت که بدون حضور ناظران این ستاد انتخاباتی از سوی کمیسیون بازشماری شده نیز باید بار دیگر تفتیش شود. با این حال کمیسیون انتخابات افغانستان تاکید دارد که آرای ۲۷ ولایت بار دیگر بازشماری نخواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار