نتایج نظرسنجی جدید از حمایت حداکثری مردم آمریکا از تصمیم کنگره برای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور حکایت دارد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، با تصویب بند‌های استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اکثریت مردم این کشور از تصمیم مجلس نمایندگان در این خصوص حمایت کردند.

نتایج نظرسنجی جدید پولیتیکو/ مورنینگ کنسالت نشان داد ۵۲ درصد از شرکت کنندگان با تصمیم مجلس نمایندگان برای استیضاح رئیس جمهور موافق بوده و ۵۱ درصد نیز اعلام کردند با حذف او از قدرت از طریق مجلس سنا موافق هستند.

با این حال ۴۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی با استیضاح ترامپ مخالف بوده و ۴۲ درصد نیز با حذف او از قدرت مخالف هستند. در عین حال ۸۵ درصد از حامیان حزب دموکرات اعلام کردند استیضاح رئیس جمهور را تائید می‌کنند، اما تنها ۱۷ درصد از حامیان حزب جمهوری خواه نظر مثبتی در این باره داشتند. در میان رای دهندگان مستقل ۴۸ درصد با استیضاح موافق بوده و ۴۱ درصد نیز اعلام مخالفت کردند.

مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام بامداد روز پنجشنبه طرح استیضاح رئیس جمهور این کشور را با اکثریت آراء تصویب کرد. این رأی گیری در حالی به تصویب رسید که هیچ یک از اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان به این دو مفاد طرح استیضاح ترامپ رأی ندادند. ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل ودومین رئیس جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس جمهور)، سومین رئیس جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب می‌شود. ترامپ با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» روبروست.

مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۰ رای مثبت در برابر ۱۹۷ رای منفی برای اتهام اول و ۲۲۹ در برابر ۱۹۸ رای برای اتهام دوم، طرح استیضاح و محاکمه ترامپ در مجلس سنا را تصویب کرد. با تصویب طرح استیضاح، مجلس سنا به زودی جلسه محاکمه دونالد ترامپ را برگزار می‌کند. برکناری ترامپ از قدرت، نیازمند دو سوم آرای نمایندگان سناست.

نظرسنجی جدید پولیتیکو/ مورنینگ کنسالت با شرکت هزار و ۳۸۷ نفر در روز‌های ۱۹ تا ۲۰ دسامبر برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۱ دی ۱۳۹۸
خوبه حداقل ی مجلس مستقل دارد
آخرین اخبار