مراسم یادبود استاد سید ابوالقاسم موسوی قهار در شهر محلات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  مراسم یادبود صاحب صدای معروف دعای سحر و مرد مناجات استاد سید ابوالقاسم موسوی قهار با حضور مداحان، عاشقان اهل بیت و مردم شهرستان محلات در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

یادبود صاحب صدای معروف دعای سحر در محلات

استاد موسوی قهار همه ساله در ایام محرم با حضور در هیات مذهبی شهرستان محلات به عزاداری می‌پرداخت.

استاد سیدابوالقاسم موسوی قهار از مداحان اهل بیت، عضو خانه مداحان و مناجات خوان مشهور کشور که بسیاری او را با دعای سحر، سمات و مناجات در ماه رمضان در صدا و سیما می‌شناسند، روز سه شنبه ۱۹ آذر ماه دار فانی را وداع گفت.

سیدقاسم موسوی قهار، مداح و شاعر گرانقدر کشور و متولد شهر خمین، پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری، و بستری شدن در بیمارستان دارفانی را وداع گفت.

سیدقاسم موسوی قهار سال ۱۳۲۷در شهر خمین به دنیا آمد و قرائت قرآن، دعا و مداحی را نزد پدر که روحانی شناخته شده‌ای بود آموخت؛ او از همان دوران نوجوانی همراه پدر در مسجد دعاخوانی و مدیحه سرایی را آغاز کرد تا اینکه اوایل انقلاب برای خواندن دعا و مناجات به رادیو دعوت شد.

قرائت ادعیه ماه مبارک رمضان و دعای سمات مرحوم موسوی که دارای طبع شعر و صاحب تالیفاتی در این زمینه بود از گنجینه‌های صوتی ماندگار در رسانه ملی است.

مرحوم موسوی از نوابغ عرصه دعاخوانی کشور بود و به گفته سید علی سرابی قائم‌مقام شورای عالی قرآن صد‌ها دقیقه آثاری که از این استاد گرانقدر تولید و مکرر از شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شود، در کمال خلوص و بدون هیچگونه چشم‌داشت مادی بوده و قطعاً این آثار از سرمایه‌های هنری و فرهنگی ایران اسلامی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.