دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه از ایجاد شورای حل ختلاف در چهار شهرک صنعتی استان خبر داد.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فرهاد مرزی دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه از پیگیری برای راه‌اندازی شورا‌های حل اختلاف در شهرک‌های صنعتی استان یاد کرد و گفت : بنا داریم با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و دادگستری استان، این شورا‌ها را در چهار شهرک صنعتی بیستون، روانسر، سرپل‌ذهاب و صحنه راه‌اندازی کنیم تا در هر یک از نقاط استان یک شورا داشته باشیم.

او گفت : امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز ایجاد این شورا‌ها فراهم شده است.

دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: راه‌اندازی این شورا‌ها به حل سریع‌تر مشکلات واحد‌های صنعتی کمک خواهد کرد.

مرزی با بیان اینکه قرار است سرمایه‌گذاران چینی چهار میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کنند، افزود: از این سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنیم، اما باید این کار برای صنایع پیشران که نیاز واقعی کشور و استان‌ها است انجام شود.

او با اشاره به آمادگی چینی‌ها برای احداث یک واحد تولید کاشی و سرامیک با ظرفیت ۲۰ میلیون مترمربع در کرمانشاه، گفت: این در حالی است که ما سه کارخانه کاشی و سرامیک در استان داریم که یکی از آن‌ها تعطیل است و دو کارخانه دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.

دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه راه‌اندازی این واحد را زمینه‌ساز تعطیلی واحد‌های کاشی و سرامیک موجود استان دانست و گفت: اگر به همین واحد‌های موجود ۱۰۰ میلیارد تومان نقدینگی تزریق شود، می‌توانند کار خود را گسترش دهند و برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی کنند.

مرزی افزود: اینکه سرمایه‌گذاران چینی از خاک و انرژی ارزان ایران استفاده کنند و در بخشی که نیاز نداریم سرمایه‌گذاری کنند، منطقی نیست.

او از اینکه دستگاه‌ها و ادارات استان نیازهایشان را از واحد‌های تولیدی استان خریداری نمی‌کنند انتقاد کرد و گفت: استان‌های دیگر حتی در برگزاری مناقصات نیز غیربومی‌ها را به سختی می‌پذیرند، اما در کرمانشاه شرایط برعکس است.

دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه به راه‌اندازی مجتمع قضایی اقتصادی استان کرمانشاه هم اشاره داشت و با بیان اینکه کرمانشاه اولین استان کشور بود که چنین مجتمعی را راه‌اندازی کرد، افزود: داشتن این مجتمع می‌تواند حتی رتبه کشور بلحاظ شاخص فضای کسب و کار را نیز ارتقا دهد.

مرزی خواستار حمایت بیشتر دستگاه قضایی استان از این مجتمع شد و گفت: تقاضا داریم پرونده‌های متفرقه وارد این مجتمع نشود.

او گفت: همچنین درخواست داریم از قضات تخصصی برای پرونده‌های اقتصادی استفاده شود تا رسیدگی به صورت تخصصی و در زمانی کوتاه انجام شود.

 جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه از مهمترین مشکلات واحد‌های صنعتی یاد کرد که وثایق بانکی، عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل و ... از مهمترین آن‌ها بود.

او افزود: از سوی دیگر اخیرا شاهد سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان هستیم که اگرچه نیاز جدی است، اما باید در زمینه‌ای که ظرفیت و پتانسیل داریم انجام شود.

 سید احمد اسماعیلی مدیرعامل شرکت کاشی کاژه نیز از سرمایه‌گذاری چینی‌ها در زمینه کاشی و سرامیک در ایران انتقاد کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه کاشی و سرامیک در شرایطی صورت می‌گیرد که با مازاد ظرفیت کاشی و سرامیک در کشور مواجهیم.

او گفت: ما توانستیم در بازار عراق به لحاظ قیمت و کیفیت، کاشی و سرامیک تولیدی چینی‌ها را جا بگذاریم واز میدان خارج کنیم و حالا قرار است آن‌ها برای سرمایه‌گذاری به داخل کشور ما بیایند.

اسماعیلی گفت: اگر این سرمایه‌گذاری شکل بگیرد همین واحد‌های موجود که با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند نیز تعطیل خواهند شد .

 

 

انتهای پیام/د

برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت ، شهرک صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.