روزنامه گاردین در گزارشی نوشت رژیم صهیونیستی با استفاده از یک سری ابزار‌های جاسوسی تلفن همراه تعدادی از مقامات پاکستان را هک کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارش به نقل از منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود نوشت تلفن همراه شماری از مقام رسمی دولت پاکستان از طریق یکی از بدافزار‌های جاسوسی ساخت شرکت صهیونیستی «ان‌اس‌اُ» (NSO) مورد نفوذ قرار گرفته است.

به گفته این منابع آگاه، تعدادی از مقامات ارشد دفاعی و اطلاعاتی پاکستان در میان این افراد هستند. منابع آگاه گفتند زمانی این نفوذ مشخص شد که تلفن همراه حدود ۱۴۰۰ نفری که در یک دوره دو هفته‌ای در اوایل سال جاری میلادی مورد هک قرار گرفته بودند تجزیه و تحلیل شد. بدافزار صهیونیستی با استفاده از ضعفی که در پیام‌رسان «واتس‌اپ» تلفن همراه مقامات پاکستانی وجود داشته توانسته به آن‌ها نفوذ کند.

به دنبال این کشف در ماه مه، پیام رسان واتس‌اپ که متعلق به شرکت فیس‌بوک است از شرکت ان‌اس‌اُ به اتهام «دسترسی غیرمجاز و سوءاستفاده» شکایت کرد. در دادخواست واتس‌اپ آمده اهداف این حمله «وکلا، روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر، مخالفان سیاسی، دیپلمات‌ها و سایر مقامات ارشد دیگر دولت‌های خارجی» بوده است.

با این حال، این شرکت صهیونیستی اتهامات را رد کرده و مدعی شده فن‌آوری آن برای سازمان‌های اعمال قانون در سراسر جهان و برای مقابله با مجرمان، تروریست‌ها و کودک‌آزاری استفاده می‌شود. این حمله سایبری برای نخستین بار نشان می‌دهد که چگونه بدافزار ساخت شرکت ان‌اس‌اُ با نام «پگاسوس» برای «جاسوسی دولتی بر دولت دیگر» استفاده می‌شود.

یک کارشناس که در شناسایی این حمله سایبری همکاری داشته در این خصوص گفت: «این نوع بدافزار برای تحقیقات جنایی به بازار معرفی می‌شود، اما راز آشکارش این است که از آن برای نظارت سیاسی و جاسوسی دولت‌ها از یکدیگر استفاده می‌شود.»

گاردین در ادامه می‌نویسد: هنوز مشخص نیست چه کسانی قصد داشتند مقامات پاکستانی را مورد هدف قرار دهند، احتمال می‌رود هند از این بدافزار برای پایش و نظارت داخلی و بین‌المللی استفاده کرده است.

ترور، جاسوسی و سرقت اطلاعات از دولت‌های دیگر از جمله سیاست‌های خارجی رژیم صهیونیستی است. بار‌ها و بار‌ها ابزار‌های جاسوسی اسرائیل در نقاط مختلف جهان حتی آمریکا کشف شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار