با همکاری دو آژانس ادبی ایرانی و ارمنستانی قرارداد ترجمه و انتشار کتاب‌های ناشران ایرانی و ارمنستانی در دو کشور، بسته شد.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

، همزمان با آغاز برنامه‌های فرهنگی شهر ایروان پایتخت ارمنستان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان در سال 2010 ، دو آژانس ادبی از ایران و ارمنستان با یکدیگر قرارداد همکاری امضا کردند.

مقدمات اولیه این مذاکرات در نمایشگاه کتاب فرانکفورت چیده شده بود که این مذاکرات در نمایشگاه کتاب استانبول تکمیل شده و در نهایت به امضای قرارداد همکاری در زمینه معرفی و فروش امتیاز ترجمه و چاپ کتاب‌های دو کشور منجر شده است.

«نخستین آژانس ادبی ارمنستان» که بزرگترین آژانس ادبی این کشور است با «آژانس ادبی حوا» از ایران این قرارداد را امضا کرده‌اند که طبق آن توافق شده امتیاز ترجمه و انتشار کتاب‌های برگزیده را در کشورهای خودشان پیگیری کنند.

با انتخاب ایروان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان در سال 2012 سفارت ارمنستان در ایران می‌کوشد، انتشار کتاب‌های ایرانی و ارمنی را در 2 کشور تسریع کند. همچنین این سفارتخانه برنامه‌های فرهنگی متنوعی را ویژه عنوانی که در سال 2012 به این کشور از سوی یونسکو اختصاص یافته، تدارک دیده که از جمله آنها شرکت در نمایشگاه کتاب تهران است.

در کاتالوگی که از سوی آژانس ادبی ارمنستان به ایران عرضه شده است، بیش از 100 عنوان کتاب معرفی شده است که ناشران ایرانی می‌توانند با استفاده از این کاتالوگ با این آثار آشنا شوند. همچنین از سوی آژانس ادبی حوا نیز آثاری به آژانس ارمنستانی معرفی شده است.

ناشران و نویسندگان ایرانی برای اطلاع از فهرست آثار برگزیده کشور ارمنستان و همچنین معرفی آثار خود در آن کشور می‌توانند با آژانس ادبی حوا ارتباط برقرار کنند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار