معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تغییرات اقلیمی باعث شده تا چهره بیماری‌ها تغییر کند.

طغیان بیماری ناشی از آب به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،نشست "گزارش اثرات تغییر اقلیمی بر روی سلامت" در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
 
در این نشست بابک عشرتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: امروزه تغییرات اقلیمی و به خصوص بحث خشکسالی در نواحی مرکز ایران مطرح است به طوری که در بهار امسال با باران‌های سیل آسا در مناطق جنوبی و جنوب غربی  کشور مواجه بوده‌ایم.

او با بیان اینکه تغییرات اقلیمی باعث شده تا چهره بیماری‌ها تغییر کند، ادامه داد: طغیان بیماری در سال ۲۰۱۰ و به خصوص بیماری‌های منتقله از آب و غذا یک مسئله مهمی است به طوری که تعداد طغیان بیماری در سال ۲۰۱۰، ۵۴۶ مورد بوده که این میزان در سال ۲۰۱۷ به ۴ هزار و ۱۴۳ مورد رسیده است.

عشرتی افزود: در سال ۲۰۱۷، ۳۲۶ طغیان بیماری ناشی از آب در استان‌هایی مانند خوزستان، فارس، لرستان و کرمانشاه بوده است و در همین سال ۲ هزار و ۹۰۴ نفر بر اثر همین طغیان بیمار  و ۲۶۳ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه بیشترین موارد بستری ناشی از طغیان بیماری در استان کرمان و فارس بوده است، تاکید کرد: در ۹ ماهه اول سال ۲۰۱۸ تعداد ۲۲۰ نوع مورد ناشی از طغیان آب گزارش شده که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بر اثر همین طغیان بیمار شده‌اند.

عشرتی یادآوری کرد:  امسال همه کشور‌ها با طغیان بیماری‌های مختلف مانند مالاریا یا انواع عارضه‌های نوپدید یا بازپدید مواجهه بوده اند که سیستم سلامتی افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار