مدیر جهادکشاورزی شهرستان پارسیان گفت: برای نخستین بار میوه فیسالیس در زمینی به مساحت ۲ هکتار در منطقه پارسیان بصورت پایلوت کاشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، یعقوب دلدار، مدیر جهادکشاورزی شهرستان پارسیان گفت: برای نخستین بار میوه فیسالیس در زمینی به مساحت ۲ هکتار در منطقه پارسیان بصورت پایلوت کاشته شد.

دلدار با اشاره به اینکه این میوه دارای بافتی همچون گوجه فرنگی و ترکیبی از طعم میوه‌های توت فرنگی، گیلاس، کیوی و آناناس است، افزود: هر بوته در صورت نگهداری صحیح ۲ تا ۵ کیلو میوه می‌دهد.

او گفت: بوته‌های این میوه تا ارتفاع ۱ متر رشد می‌کنند و میوه آن نارنجی رنگ متمایل به زرد است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان پارسیان با اشاره به اینکه فیسالیس میوه استوایی بومی آمازون است که در آفریقا و آسیا یافت می‌شود، افزود: میوه فیسالیس به دلیل طعم خوش و بی نظیرش در کشور‌های اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد.

فیسالیس منبع غنی و طبیعی از آنتی اکسیدان‌ها بوده و ویتامین‌های A، E، C، P و F دارد.

علاوه بر خواص دارویی فراوان این میوه، از برگ و ساقه‌های آن نیز به صورت دم نوش استفاده می‌شود و دم کرده آن برای درمان آسم موثر است.

فیسالیس از رده گیاهان تک لپه‌ای است که به دلیل قرار گرفتن در لفاف کاغذی شکل فاقد هرگونه آلودگی و عوامل بیماری زا بوده و بدون نگهداری در یخچال بیش از ۱۰ روز ماندگاری دارد و در صورت نگهداری در یخچال حدود ۲ ماه مدت زمان ماندگاری این میوه نیز افزایش می‌یابد.

این میوه خاص در ایران به عروسک پشت پرده معروف است و در کشور‌های همسایه به نام‌های گیلاس زمینی و فانوس چینی شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.