مدیرکل انتقال خون فارس گفت: ذخائر تمام گروه‌های خونی در استان فارس کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ترابی مدیرکل انتقال خون فارس گفت: با توجه به سرد شدن هوا و کاهش مراجعه اهدا کنندگان و نیاز مستمر بیماران استان به خون و فرآورده‌های خونی خصوصا پلاکت، از مردم برای اهدای خون دعوت می‌شود.

او با بیان این که ذخایر گروه‌های خونی اکنون به وضعیت صفر رسیده است، افزود: حضور اقشار مختلف مردم نوعدوست استان فارس برای اهدای خون ضروری است.

ترابی با بیان اینکه مراکز خون گیری آماده مشارکت مردم برای این کار خداپسندانه هستند، تصریح کرد: انتقال خون فارس به صورت هفتگی نیازمند ۷۰۰ واحد خون است که بتواند از آن‌ها پلاکت، پلاسما و دیگر فرآورده‌های خونی را فراهم کند.

مدیرکل انتقال خون فارس اضافه کرد: بیماران صعب العلاج، تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و بیماری‌های خاص با مشکلات انعقادی در همه گروه‌های خونی نیازمند فرآورده‌های پلاکت و پلاسما هستند.

ترابی تصریح کرد: سه پایگاه مرکزی اداره کل انتقال خون در شیراز، پایگاه انتقال خون قصردشت شیراز، واقع در منطقه آسیاب قوامی، پایگاه انتقال خون در میدان نمازی جنب درمانگاه امام رضا همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه، پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز صبح‌ها از ساعت ۳۰ و ۸ دقیقه تا ۳۰ و ۱۲ دقیقه برای اهدای خون فعال است.

او گفت: همه مراکز سازمان انتقال خون در شهرستان‌های آباده، لار، جهرم، فسا، کازرون، داراب و مرودشت نیز پذیرای افرادی است که با اهدای خون خود زندگی را به دیگران هدیه می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه علاقه‌مندان به اهدای خون، هنگام مراجعه به این پایگاه باید کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند، تصریح کرد: داوطلبان اهدای خون باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن داشته باشند.

فارس به دلیل داشتن بیماران تالاسمی و انجام اعمال جراحی‌های پیوندی و بیماری‌های قلبی وعروقی، پر مصرف کننده‌ترین استان فرآورده‌های خونی در کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار