رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: باید زیر ساخت‌هایی فراهم کنیم تا تفکیک زباله از مبدا انجام شود.
هزار ایستگاه تفکیک پسماند در تهران مستقر می‌شوند/ مخازن تفکیک پسماند‌تر و خشک به داخل ساختمان‌ها می‌رودصدرالدین علیپور رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با تاکید بر اینکه شهرداری باید زیر ساخت‌های مناسب برای تفکیک پسماند از مبدا را فراهم کند، گفت: به زودی مخازن مخصوص تفکیک زباله خشک و‌تر در اماکن مسکونی و فضا‌های پرتردد شهری مستقر می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه ۱ هزار ایستگاه جمع آوری پسماند به تفکیک جنس زباله در نقاط مختلف شهر قرار خواهند گرفت، گفت: در کنار این موضوع باید مخان تفکیک پسماند‌تر و خشک را به داخل ساختمان‌ها ببریم و در فرایندی دیگر پس از جمع آوری پسماند خشک کار خرید آن را هم در همان ساختمان انجام دهیم.
بیشتر بخوانید: اتاقک پسماند برای ساختمان‌های بالای ۱۰ واحد الزامی می‌شود
علیپور با بیان اینکه این کار در ساختمان‌هایی که سرایدار دارند راحت‌تر است گفت: در جا‌هایی که سرایدار نیست باید آموزش دهیم و برای از بین بردن زباله گرد‌ها و کاهش شیرابه‌ها تنها را ه موجود تفکیک پسماند از مبدا است.
او در پایان اظهار کرد: این کار در حال حاضر در شهرک‌ها آغاز شده و برای منازل معمولی هم از ماه‌های پایانی سال جاری اجرایی خواهد شد و تا سال ۱۴۰۰ در کل تهران فراگیر می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار