کارشناس مسائل سیاسی گفت: به طور طبیعی ایران نمی‌تواند به پیشنهادات سرگرم‌کننده اروپایی‌ها اعتنا داشته باشد.

مسیر ایران در کاهش تعهدات برجامی معقولانه است/ اروپایی ها در برجام نیستند که بخواهند خارج شوندسید محمدکاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گام پنجم ایران در کاهش تعهدات برجامی، اظهار کرد: مسئولان وزارت امور خارجه هنوز مواضع ایران درمورد گام پنجم کاهش تعهدات را مطرح نکرده‌اند.

او ادامه داد: گام پنجم ایران برای خروج از تعهدات تحمیلی قرار است برداشته شود که در این میان سه کشور اروپایی تهدید کرده‌اند از مکانیزم ماشه برای جلوگیری از رفتن ایران به سمت کاهش تعهدات استفاده خواهند کرد، در صورتی که این سه کشور اکنون در برجام نیستند که بخواهند خارج شوند، آنها به همراه آمریکا از برجام خارج شدند.

انبارلویی عنوان کرد: پروژه اروپایی‌ها این است که ایران را در برجام نگه دارند که این ظالمانه‌ترین برخوردی است که می‌توان تصور کرد، زیرا در مسئله هسته‌ای ایران قراردادی تحت عنوان برجام امضا شد و شش قدرت جهان آن را امضا کردند که آنها هم به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند، اما انتظار دارند ایران به صورت یک‌سویه در برجام بماند و به تعهدات خود عمل کند.


بیشتر بخوانید: اروپایی‌ها می‌خواهند ما در برجام بمانیم اما آنها به تعهدات خود را عمل نکنند


این کارشناس مسائل سیاسی با با بیان اینکه کسی نمی‌تواند بگوید ایران در برجام بماند، گفت: ماندن ایران در برجام معقول نیست و باید به زودی از این توافق خارج شود، البته گام‌هایی که ایران تاکنون برداشته است، بر اساس توافق‌نامه برنامه جامع اقدام مشترک بوده است و اروپایی‌ها هم فقط مسائلی مانند اینستکس و اس‌پی‌وی را فقط مطرح کرده‌اند و هیچ عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: به طور طبیعی ایران نمی‌تواند به پیشنهادات سرگرم‌کننده اروپایی‌ها اعتنایی داشته باشد و مسیر ایران یک مسیر معقولانه است.

انتها پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار