کشاورزیان گفت: با اتمام پروژه آب‌رسانی به مجتمع روستایی خارتوران شاهرود مشکل آب‌رسانی به منطقه محروم بیارجمند برطرف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، منصور کشاورزیان ضمن بیان اینکه با حضور مسئولان پروژه آب‌رسانی به مجتمع روستایی خارتوران شاهرود آغاز شد، گفت: برای این طرح هفت میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال از اعتبار مصوب سال ۹۸ و چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی جمعاً ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

او بابیان اینکه این طرح سال ۹۴ آغاز و سال ۹۹ پایان خواهد یافت، افزود: با اجرای این پروژه روستای موردنظر از منابع آبی با کمیت و کیفیت مطلوب بهره‌مند می‌شوند و حجم ذخیره برای پیک مصرف نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرکل آبفای روستایی استان سمنان ضمن بیان اینکه با اتمام این پروژه مشکل آب‌رسانی به ۱۱ روستای منطقه محروم خارتوران بیارجمند برطرف خواهد شد، ابراز داشت: مجتمع خارتوران در بخش بیارجمند واقع است که یک هزار و ۲۳۲ خانوار و سه هزار و ۷۳۸ جمعیت را تحت پوشش خود دارد.

کشاورزیان بابیان اینکه در اجرای این طرح بهسازی و لایروبی ۱۰ قنات و یک چاه نیمه عمیق انجام خواهد شد، تصریح کرد: حجم عملیات پروژه شامل مواردی نظیر استاندارسازی ۴۰ مورد انشعاب و احداث خط انتقال ۲۵ کیلومتر، مخزن زمینی ۵۰ مترمکعبی زمینی و اصلاح شبکه توزیع به طول سه هزار و ۸۰۰ متر می‌شود.

او بیان کرد: احداث مخزن ۳۰۰ مترمکعبی بتنی و خط انتقال به طول پنج کیلومتر در حال انعقاد قرار است که مجموع این اقدامات حجم کل عملیات پروژه را در بردارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.