رییس اداره بهزیستی سقز گفت:بهترین دوران برای پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در سنین ۳ تا ۶ سال است، چون به راحتی با تشخیص پزشک بیماری شناسایی و مداوا خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عبدالله رحیمی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۶۰۰ کودک در این شهرستان وجود دارند، گفت:بهترین دوران برای پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در سنین ۳ تا ۶ سال است، چون به راحتی با تشخیص پزشک بیماری شناسایی و مداوا خواهد شد.

وی افزود: در روستا‌های تحت پوشش این شهرستان طرح پیشگیری از تنبلی چشم و همچنین غربالگری شنوایی برای کودکان زیر ۶ سال انجام شد و برای کودکان شهری نیز ۵۰ درصد انجام شده مابقی هم تا پایان سال انجام می‌شود.

رحیمی به کمک هزینه درمانی بهزیستی برای علاج و مداوای این بیماری کودکان اشاره کرد و یادآور شد: ضمن کمک هزینه‌هایی نیز برای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان، طرح غربالگری شنوایی نوزادان (ناشنوایی حین زایمان) با کمک شبکه بهداشت و اطلاع رسانی موثر ائمه جماعت و مدیران مدارس برای کودکان شناسایی شده اختصاص و آن‌ها نیز مداوا شدند.

رییس اداره بهزیستی سقز با تاکید بر اینکه بیمارستان ۲۳۵ تخته شفا بزودی در این شهر به بهره برداری می‌رسد که برای مداوا و درمان معلولین بسیار موثر است، تاکید کرد: با افتتاح این بیمارستان و استقرار پزشکان فوق تخصص و مرکز درمانی مخصوص معلولان، این افراد دیگر لازم به هزینه کردن و رفتن به شهر‌های همجوار برای معالجه نخواهند داشت.

وی به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار (از محل شهرداری سقز) اختصاص یافته برای مناسب سازی معابر سه محله کمتربرخوردار اشاره کرد و گفت: هدف از این طرح مناسب سازی و پویا سازی معابر برای معلولان است تا با استفاده از این امکانات، معلولین رفاه بیشتری در جامعه داشته باشند.

رحیمی با بیان اینکه بزرگترین امکانات و پاسخ‌دهی برای معلولان، درمان است، اضافه کرد: امیدوارم با افتتاح بیمارستان جدید، دسترسی معلولان به خدمات و امکانات درمانی ساده‌تر و زمینه مداوای بیماری‌های آنان فراهم شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: تنبلی چشم ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.