مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به آماده بودن سد و شبکه احمدبیگلو برای افتتاح گفت: این پروژه بزودی با حضور مقامات عالی رتبه کشوری به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در بازدید استاندار اردبیل از سد و شبکه آبیاری پایاب احمدبیگلو در شهرستان مشگین شهر گفت: افتتاح سد و شبکه احمدبیگلو موجب رونق و توسعه کشاورزی و به تبع آن رشد اقتصادی در منطقه خواهد شد.

او بهره برداری بهینه از پتانسیل منابع آب، استفاده از آبهای نابهنگام رودخانه مشگین چای، توسعه کشاورزی با قابلیت آبیاری بیش از دو هزار هکتار از اراضی و توسعه و ایجاد امکانات گردشگری را از اهداف این پروژه بیان کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به مشخصات سد نیز گفت: سد احمدبیگلو از نوع خاکی با هسته رسی با حجم تنظیمی ۱۸.۲۵ میلیون متر مکعب احداث شده است.

مرنی افزود: از آب سد احمدبیگلو، ۲.۷۵ میلیون متر مکعب برای تامین آب آشامیدنی شهرستان مشگین شهر، ۲.۸۷ میلیون مترمکعب برای توسعه صنعت، ۲.۸۰ میلیون مترمکعب برای محیط زیست و ۱۰.۵ میلیون مترمکعب هم برای توسعه کشاورزی منطقه تخصیص خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه سد و شبکه احمدبیگلو با تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی احداث شده است، گفت: تا بحال برای تکمیل سد و شبکه آبیاری اصلی و شبکه فرعی آبیاری احمدبیگلو حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.