استاندار خراسان رضوی گفت: خواستار تسهیل در صادرات محصولات غذایی ایران به تاجیکستان هستیم و آماده تدوین استاندارد ملی تاجیکستان و آموزش در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در ادامه دیدار‌های رسمی خود با مقامات تاجیکی، با ضراب الدین فیض الله زاده، وزیر صنعت و تکنولوژی‌های نو تاجیکستان دیدار و گفت و گو کرد.
 
او در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و معدنی استان، از وزیر صنعت و تکنولوژی‌های نو تاجیکستان برای حضور در نمایشگاه صنعت مشهد دعوت کرد.
 
استاندار خراسان رضوی گفت: خواستار تسهیل در صادرات محصولات غذایی ایران به تاجیکستان هستیم و آماده تدوین استاندارد ملی تاجیکستان و آموزش در این زمینه هستیم.

رزم حسینی با اشاره به توسعه صنایع معدنی در استان، افزود: آمادگی کامل جهت مشارکت شرکت‌های صنایع معدنی خراسان رضوی در حوزه معدن طلا، مس و روی تاجیکستان داریم.

او تصریح کرد: آماده ایم تا با برگزاری همایشی با حضور فعالین اقتصادی و تجاری دو کشور و پیگیری توافقات حاصل شده در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان گامی جدی و عملیاتی برای توسعه همکاری‌های مشترک برداریم.

ضراب الدین فیض الله زاده وزیر صنعت و تکنولوژی‌های نو تاجیکستان نیز ضمن استقبال از سرمایه گذاری مشترک، گفت: خواستار حضور شرکت‌های خراسانی در فرآوری پنبه، آلومینیوم و سرمایه گذاری در صنایع نساجی هستیم.

او ادامه داد: همچنین همکاری در بخشی از صنایع نفتی باید توسعه یابد.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۸:۴۷ ۰۱ دی ۱۳۹۸
آفرین .استانداردهای کشور خودمان را خیلی تعریف و رعایت کردند حالا نوبت تاجیکستان شده.