یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اظهاراتی علیه روسیه، دونالد ترامپ را بازیچه دست ولادیمیر پوتین خواند.

واترز: ترامپ بازیچه دست پوتین استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، «مکسین واترز» نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا هشدار داد در صورتی که سنا دونالد ترامپ را از قدرت برکنار نکند او ولادیمیر پوتین، همتای روس خود را به کاخ سفید دعوت خواهد کرد.

واترز با «عروسک پوتین» خواندن ترامپ، در پیامی توئیتری نوشت: «افشاگری مقامات سابق کاخ سفید آنچه را که همگی می‌دانیم به اثبات رساند: ترامپ بازیچه دست پوتین است. ترامپ صحبت‌های پوتین درباره مداخله اوکراین و نه روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را تکرار کرد. حرف‌های مرا به خاطر داشته باشید. اگر سنا او را برکنار نکند، ترامپ سال بعد پوتین را به کاخ سفید دعوت خواهد کرد».

اظهارات نماینده دموکرات کالیفرنیا به مقاله اخیر روزنامه واشنگتن پست اشاره دارد که در آن گزارش شد ترامپ استدلال پوتین درباره مداخله اوکراین در انتخابات ۲۰۱۶ را باور دارد. واشنگتن پست با استناد به اظهارات یک مقام سابق کاخ سفید در مقاله خود آورد: او خواهد گفت خنده‌دار است. همه می‌دانند من پیروز انتخابات شدم. بزرگترین انتخابات جهان. روسیه هیچ کاری نکرد. اوکراین سعی داشت کار‌هایی (مداخله) بکند.

یکی دیگر از مقامات کاخ سفید نیز با تائید این اظهارات اعلام کرد ترامپ به نقل از پوتین گفت که اوکراین در انتخابات مداخله کرده است. با این حال مقاماتی که در جریان جلسات تحقیقات استیضاح در کنگره شهادت دادند، اصرار داشتند که ایده مداخله اوکراین در انتخابات از سوی مسکو مطرح شده تا باعث انحراف توجه‌ها درباره مداخله خود در انتخابات ۲۰۱۶ شود.

واترز از اولین اعضای کنگره آمریکا بود که خواهان استیضاح ترامپ شد و از زمان حضور او در کاخ سفید در ژانویه سال ۲۰۱۷ از منتقدان سرسخت رئیس جمهور فعلی این کشور به شمار می‌رود.

مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام بامداد روز پنجشنبه طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را با اکثریت آراء تصویب کرد. ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب شد. وی با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» روبه‌روست. با توجه به اینکه سناتور‌های جمهوری‌خواه و هم‌حزبی‌های ترامپ، اکثریت مجلس سنا را تشکیل می‌دهند، برکناری او از ریاست‌جمهوری امری بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار