فرماندار پاوه گفت : نبود زمینی مسطح در این شهرستان که به ویژگی خاص جغرافیایی این منطقه و شیب زیاد دامنه کوه‌های آن بر می‌گردد، سبب شده که در این شهر تقاطعی نباشد که بخواهیم چراغ قرمزی برای آن نصب کنیم.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حسین خدرویسی فرماندار پاوه به ویژگی‌های منحصر به فرد این شهرستان اشاره کرد و گفت : شهرستان پاوه در توپوگرافی خاص خود دارای مسائلی است که در سایر شهرستان‌ها یا به‌صورت تکراری است یا خیلی کمتر دیده می‌شود.

او گفت : مردم این شهرستان برای ساختن خانه صخره‌ها را صاف کرده که خودبه‌خود ویژگی معماری خاصی را به‌وجود آورده که این ویژگی در دنیا بی‌نظیر است.

او گفت: نبود زمینی مسطح در این شهرستان که به ویژگی خاص جغرافیایی این منطقه و شیب زیاد دامنه کوه‌های آن بر می‌گردد، سبب شده که در این شهر تقاطعی نباشد که بخواهیم چراغ قرمزی برای آن نصب کنیم.

خدرویسی، پاوه را شهری گردشگرپذیر معرفی کرد و افزود: ایجاد پارکینگ طبقانی در مرکز شهر پاوه توسط بخش خصوصی در دست اقدام است که امیدواریم تا پایان سال‌جاری عملیات ساخت آن آغاز شود.

خدرویسی با بیان اینکه در این شهرستان زمین کشاورزی نداریم، گفت: تنها شهرستانی هستیم که زراعت نداریم، اما در این شهرستان حرفه باغداری به شکل خاصی برگرفته از طبیعت سخت زاگرس رونق دارد.

او گفت: در صخره‌های سخت ایجاد باغات پلکانی نمایشی از قدرت مردم این منطقه در طول تاریخ است که در طول سال جشن و جشنواره‌های مختلفی از محصولات باغی (انار و انجیر) در شهرستان برگزار می‌شود.

خدرویسی سختی جاده‌های پاوه را از بهترین مناظر گردشگری دنیا دانست و گفت: از دید بعضی شاید جاده‌های این شهر بی‌کیفیت باشند، اما کیفیت این جاده‌ها همان طبیعت شهرستان است؛ باریک بودن جاده‌ها همواره مورد اعتراض شهروندان بوده و هست که به‌عنوان دولت ساماندهی وضعیت آن را در دستور کار داریم.

فرماندار پاوه افزود: طی پنج‌سال اخیر تمام نقاط کور جاده‌ای را اصلاح کرده‌ایم، با نصب نیوجرسی به حاشیه جاده‌ها و پرتگاه‌ها توجه خاصی شده، ضعف‌ها شناسایی شده و درصدد رفع آن‌ها هستیم.

او با بیان اینکه ایجاد دوبانده کردن جاده‌های اورامانات در دستور کار دولت است، گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات شاهد توسعه راه‌ها از سمت خروجی پاوه به سمت کرمانشاه باشیم.

خدرویسی با اشاره به بحث مهم کنکور سیاسی ملت ایران «انتخابات»، گفت: کار‌های مقدماتی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را با ثبت‌نام ۵۲ داوطلب آغاز کردیم که پس از استعلام مراجع چهارگانه، بحث انتخابات را با ۴۲ کاندیدا در دستور کار داریم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.