سخنگوی وزارت خارجه چین از توافق این کشور با اتحادیه اروپا برای همکاری در خصوص کاستن از تنش‌ها پیرامون توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

توافق چین و اتحادیه اروپا برای کاستن از تنش‌ها حول برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «گنگ شوانگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز جمعه خود از توافق این کشور با اتحادیه ارپا در خصوص تلاش برای کاستن از تنش‌ها بر سر توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

وی در پاسخ به سوالی که درباره سفر هیئت‌های نمایندگی کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان به چین پرسیده شده بود، گفت: صبح امروز (جمعه) هیئت‌های نمایندگی فرانسه، انگلیس و آلمان با مدیر بخش کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین دیدار و درباره توافق هسته‌ای ایران تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید:

گنگ شوانگ در ادامه ضمن بیان این مطلب که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به تنش‌های ادامه‌دار و خطر فروپاشی کامل برجام منتهی شد، افزود: چین و اروپا بر سر تقویت همکاری و ارتباطات خود و همچنین عمل به توافق حاصل شده در نشست ماه سپتامبر وزیران خارجه درباره موضوع هسته‌ای و اطمینان از اجرای کامل و موثر برجام توافق کردند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در پایان یادآور شد: دو طرف آماده حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک و حل موضوعات از طریق رایزنی در قالب کمیسیون مشترک برجام هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
اين چه جور تلاش كردنيه كه دلار حتي به ده هزار تومن هم نرسيده ؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار