گزارش/

شرط تعطیلی ادارات و دانشگاه‌های تهران در آلودگی هوا

آلودگی هوا تا پایان هفته مهمان ناخوانده تهران است و مسئولان تنها تدبیرشان تعطیلی مدارس بود.

شرط تعطیلی ادارات استان تهران به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، روزهای خاکستری در انتظار پایتخت، آلودگی هوا در آخرین روزهای پاییز و نخستین روزهای زمستان، نفس های تهرانی را باز هم تنگ کرد و پایتخت نشینان زمستان را در حالی آغاز می کنند که آسمان خاکستری رنگ شده است.
 
در چند سال اخیر، گویی رنگ دودی آسمان با  پاییز  و زمستان عجین شده است و تماشای آسمان آبی رنگ در برخی هفته ها آرزوی تهرانی‌ها می‌شود.

آلودگی هوا از شنبه تاکنون مدارس پایتخت و بسیاری از کلانشهرها را تعطیل کرده است و بسیاری نسبت به تعطیل نشدن دانشگاه ها و ادارات معترض هستند؛  به قول دانشجویان مگر ما آبشش داریم که مسئولان دانشگاه ها را تعطیل نمی کنند.

آلودگی هوا تنها نفس ها را تنگ نمی کند بلکه بیماری های زیادی به جان فرد می اندازد و سالیانه شماری قربانی می گیرد.

به گفته علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت آلودگی هوا سالیانه جان بیش از ۳۳ هزار نفر ایرانی را می گیرد و  طبق برآورد سازمان بهداشت جهانی بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار و برابر با ۲.۴۸ تولید ناخالص ملی به کشور هزینه تحمیل می کند.


بیشتر بخوانید: آلودگی هوا قصه تکراری روزهای سرد سال/ افزایش افسردگی ارمغان روزهای آلوده


تعداد روز‌های سالم و ناسالم هوا در سال ۹۸

عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان با بیان اینکه شاخص کیفیت هوای تهران در طول روز گذشته به عدد ۱۵۶ رسید، اظهار کرد: شرایط هوا در ۲۴ ساعت آینده در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد؛ شاخص برخی ایستگاه‌ها به ۱۵۰ هم رسید و هوا برای ساکنان این مناطق «ناسالم برای همه» شد.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: امسال ۵۴ روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، چهار روز هوا ناسالم برای همه، ۱۹۴ روز سالم و ۲۵ روز تنها پاک بوده است که در مقایسه با سال گذشته تعداد روز‌های ناسالم برای گروه‌های حساس افزایش پیدا کرده است.

 آلودگی هوا

تشخیص شرایط اضطرار منوط به گزارش وزارت بهداشت

شاهسونی درباره درباره اینکه گفته می‌شود تعطیلی ادارات استان تهران به دلیل آلودگی هوا منوط به گزارش وزارت بهداشت است گفت: اینکه گفته می‌شود و تعطیلی  ادارات استان تهران منوط به گزارش وزارت بهداشت است درست نیست بلکه تشخیص شرایط اضطرار منوط به گزارش وزارت بهداشت است .

 رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد:  با توجه به پایداری هوا در طول هفته آینده با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هماهنگی وزارت بهداشت اعلام شرایط اضطرار کرد و جلسه کمیته اضطرار تشکیل و تصمیم گیری های لازم گرفته شد.

 آلودگی هوای تهران

شرط تعطیلی ادارات و دانشگاه های استان تهران در آلودگی هوا

شاهسونی به شرط تعطیلی ادارات استان تهران به دلیل آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران در صورتی‌ که میانگین شاخص کیفیت هوای تهران به بالاتر از ۲۰۰ برسد و کمیته اضطرار تعطیلی ادارات استان تهران را تصویب کند؛ پس از تایید رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور ادارات استان تهران تعطیل خواهد شد.

او ادامه داد: در صورتی که میانگین کیفیت هوای تهران بالای ۱۵۰ باشد بنابر تصویب کمیته اضطرار هوا دانشگاه‌ها می‌توانند تعطیل شوند.

 رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: تعطیلی یک روزه ادارات و مدارس استان تهران بار اقتصادی فراوانی به دنبال دارد و راهکار درستی برای حل معضل آلودگی هوا نیست اما در شرایط آلودگی هوا برای حفظ سلامت مردم چاره‌ای جز تعطیلی نیست.

ورزش در آلودگی هوا

رکورد شکنی آلودگی هوا  در هفته گذشته

شاهسونی یادآوری کرد: امسال برای نخستین بار در طول هفته گذشته آلودگی هوای تهران رکورد زد و در چهار ایستگاه تهران شاخص هوای بالای ۲۰۰ ثبت شد.

 رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: غلظت ذرات معلق هوا سه برابر رهنمود سازمان جهانی بهداشت است.

تهران خاکستری

تهران دوازدهمین شهر آلوده جهان است 

شاهسونی بیان کرد: با توجه به غلظت آلاینده های هوا  در سال، تهران دوازدهمین شهر آلوده جهان است و در چین، هند و پاکستان شهرهایی داریم که شاخص آلودگی هوا در آنها بالاتر از تهران است.

 رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به راهکارهای کاهش آلودگی هوا در تهران اظهار کرد: اصلاح طرح کنترل آلودگی هوای تهران، عمل به قانون هوای پاک  و بهبود کیفیت خودروها از راهکارهای کاهش آلودگی هواست و اقداماتی چون تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در حل مشکل تاثیری ندارد و فقط به دلیل حفظ سلامت این تصمیمات گرفته می شود و در طولانی مدت اثرگذار نخواهد بود.

روزهای آلوده تهران

توصیه هایی که در روزهای  آلودگی هوا باید جدی گرفت

 رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به گروه‌های حساس در روزهای آلودگی هوا توصیه کرد: گروه‌های پرخطر و حساس مثل بیماران قلبی و تنفسی، اطفال، سالمندان و خانم های باردار تا حد امکان از تردد در سطح شهر خودداری کنند چرا که بهترین راه کاهش آسیب خارج نشدن از منزل است و استفاده از موادغذایی خیلی تاثیری ندارد.

شاهسونی با بیان اینکه اگر در روزهای آلودگی هوا برخی علائم مانند سوزش، تنگی نفس، سرفه‌های شدید و سرگیجه بروز می کند،گفت: در صورت مشاهده این علائم افراد به اورژانس یا پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه افراد در روزهای آلوده و تردد در سطح شهر باید از ماسک های N۹۵ و P۲ استفاده کنند، گفت: تنها این ماسک ها مانع از عبور ذرات PM۲.۵ می شوند، چرا که این ذرات معلق هوا ۳۰ برابر از تار مو  نازک تر هستند.

امید است که مسئولان هر چه زودتر تدابیر بیندیشند تا با کاهش آلودگی هوا ساکنان کلان شهرهای کشور  بتوانند از نعمت هوای پاک بهره بیشتری ببرند و هوای پاک و سالم تنفس کنند، چرا که آلودگی هوا با  سلامت و جان مردم در ارتباط است و هزینه های بسیاری به نظام سلامت و کشور تحمیل می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۶ دی ۱۳۹۸
این دولت نه فقط از جیب مردم بلکه از سلامت مردم هم کم میذاره.
آخه خست تا چه حد...؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۲۹ ۰۳ دی ۱۳۹۸
اومدیمو یک هفته دیگه نه بارون اومد نه باد. دو هفته بشه چی؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرض
۲۱:۴۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
با سلام شاخص آلودگی هوا ۱۶۳ ولی صداشم در نمیارن که باید دانشگاه ها تعطیل شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
میشه پیگیری کنید؟
الان میانگین بالای ۱۶۰ شده و از ظهر روند صعودی داشته
من دانشجوام هر روز با سر درد و سرگیجه و تنگی نفس برمیگردم خونه
و فردا وضعیت بدتره انگار
پیگیری کنید. مسئولین باید پای حرفشون بایستن
Iran (Islamic Republic of)
ف
۲۰:۰۴ ۰۳ دی ۱۳۹۸
سلام
چرا دانشگاههای تهران تعطیل نیست.
الودگی ۱۵۰ را رد کرده
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۹:۴۵ ۰۳ دی ۱۳۹۸
Yjc شماهمون بودی ک تو نت نداشتن ما واسطه میشدی بین ما و ادمای بالا
تورو خدا بگید تعطیل کنن ۱۶۰‌شده شاخص.اینجا تهران
منطقه ی پیروزی
دانشگاها بازن سردردداریم و سوزش گلو
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۱۶:۵۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
لطفا دلتون برای ما بچهای علوم پزشکی بسوزه از هوای الوده ی شهر میریم به بیمارستانا .... وضعیت ما بحرانیه لطفا تعطیل کنید ریه نمونده برامون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۳ دی ۱۳۹۸
وقتی بچه مدرسه ای تعطیل میشه، مهد کودک تعطیل میشه . من که کارمندم نمیتونم این همه مرخصی بگیرم پیش بچه هام باشم، کسی رو هم ندارم که بزارم پیششون، مجبورم بیارم سرکار، رئیس هم میگه نباید بچه هاتونو بیارین سرکار، من نوعی چکار باید بکنم؟؟؟!! .لطفا یه فکری به خاطر این موضوع بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۰۳ دی ۱۳۹۸
دو روز بخوای مرخصی بگیری به خاطر آلودگی هوا میگن برو خداحافظ برنگرد سر کار تازه اضافه کار هم نگهت میدارن مرخصی پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
خفهههههههههه شدیم بابا مسئولان با ماشین لوکس از منزل میرن سرکار پارکینگ اداره پیاده میشن میرن تو اتاقشون با تهویه عالی مثل ما نیستن که باید با اتوبوس و تاکسی و بیآرتی بریم کلی هم پیاده روی کنیم دود بخوریم
Netherlands
محمد محمدی
۰۰:۲۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
آقای مسئول که فرمودید دانشگاه ها اگر شاخص بالای 150 باشه تعطیل میشن؛
شاخص الان 153 هست! چرا وعده الکی میدید...
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۳:۳۷ ۰۲ دی ۱۳۹۸
سلام
الان ساعت 23:36 دقیقه روز سه شنبه 02 دی ماه است: میانگین شاخص آلودگی هوا 150 به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران (البته شاخص آلودگی در مناطقی که دانشگاه ها واقع اند بیش از این عدد است!)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۲ دی ۱۳۹۸
باشگاه خبر نگادان لطفا این مسئله رو از ورارتخانه آ.پ پیگیری کنید مدارس دولتی متطقه ۴ آموزش وپرورش تهران کلاس تقویتی گذاشتن وبه همه اعلام کردن فردا سه شنبه ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر اجباره بچه ها در مدرسه حضور داشته باشند هر چی تو کانال مدرسه اعتراض کردیم اهمیت نمیدن من واقعا نمی خوام لچه ام تو این هوا از خونه بیرون بره بقیه والدین هم همینطور اما تهدیدها ی مدرسه بچه هامونو ترسانده لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۲ دی ۱۳۹۸
متاسفم براتون خواهر من سرش پکیده. تعطیلش نمیکنین
Germany
R
۲۱:۴۹ ۰۲ دی ۱۳۹۸
میخایید دانشجوها رو بکشید
خب تعطیل کنید بریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۲ دی ۱۳۹۸
من کارمند بانک هستم به شما قول میدم اگر بانک تعطیل بشه هشتاد درصد رفت و آمد مردم کم میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
یه سوال برم‌پیش اومده چرا هرچی‌امروز هوا کثیف تر میشه شاخص آلودگی هوا میاد پایین تر به نظرتون عجیب نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۲ دی ۱۳۹۸
دانشگاه صدرا تهران آلودگی هوا تولید میکنه. ساختمان جدید برق نداره و اون دستگاهی که برق تولید میکنه باعث الودگی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۲ دی ۱۳۹۸
دانشگاه ها رو تعطیل نکنید بابا.ما از شنبه امتحاناتمون شروع میشه
Iran (Islamic Republic of)
majid
۱۹:۳۸ ۰۲ دی ۱۳۹۸
حدود 7000 نفر در روز بخاطر آلودگی هوا به اورژانس مراجعه میکنند بعد آقای استاندار نشسته تو دفترش زیر تصویه کن هوا میگه مدارس تعطیل پس افرادی که توی ادارات وشرکتها کار میکنند ریه ندارن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۶ ۰۲ دی ۱۳۹۸
قرار بود ادارات و وزارتخانه ها به پرند در 40 کیلومتری تهران منتقل بشه ولی بودجه نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
بودجه هست ولی اینکار اولویت آقایون نیست!
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۱۸:۵۶ ۰۲ دی ۱۳۹۸
تو رو خدا دانشگاه هارو تعطیل کنید بیرون نمیشه نفس کشید واقعا دیگه نمیتونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
امروز در محل دانشگاه ما شاخص به ۱۸۵ رسید و اکنون که دیگر اکثر کلاس ها تمام شده است کاهش پیدا کرده.
میانگین امروز در ساعات ظهر و بعد از ظهر مهم است نه میانگین در شب که دیگر اکثرا به خانه بازگشته اند.
کاش مسئولین کمی منطق داشتند...
Iran (Islamic Republic of)
Kazem
۱۸:۰۷ ۰۲ دی ۱۳۹۸
الان یه سری از بچه هایی که میرن حوزه 14 یا 15 سالن اما باید منتظر باشن دانشگاه هاهم تعطیل بشه... اونوقت بچه های 18 ساله که میرن مدرسه تعطیلن.
آخه این انصافه
Iran (Islamic Republic of)
شهروند متعجب
۱۷:۴۳ ۰۲ دی ۱۳۹۸
چرا توی این اوج آلودگی هوا که میانگین شاخص 140 و در بیشتر مناطق شاخص بالای 100 هستش چرا در سایت کنترل کیفیت هوا برای برخی مناطق به خصوص منطقه 19 عدد 57 و سالم رو نشون میده ؟؟؟ جای سواله که من که شهروند همون منطقه ام و با چشم خودم هوای کثیف دارم می بینم جلوی چشم ولی شاخص توی سایت کنترل کیفیت هوا اون رو سالم نشون میده ؟؟ آیا با اینکار مسئولین مربوطه می خوان شاخص رو عدد کمتری نشون بدن؟؟؟ از باشگاه خبرنگاران تقاضا دارم این مسئله رو پیگیری کنن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
سلام دانشگاه شاهد از یک طرف توسط آلودگی پالایشگاه واز طرف دیگر توسط آلودگی زباله سوزوندن احاطه شده لطف کنین این دانشگاه رو تعطیل کنین چون هوا برای دانشجوها بسیا ناسالم است
Iran (Islamic Republic of)
سعیدی
۱۷:۱۸ ۰۲ دی ۱۳۹۸
سلام دانشگاه دختر من تو خانی آباده منطقه ۱۸ و شاخص آلودگیش به ۱۹۰ رسیده بود ( دانشکده فنی شریعتی) ولی تعطیل نیستند. لطفا به اطلاع مسوولین برسونید. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۲ دی ۱۳۹۸
خانی آباد جز منطقه 19 الان شاخصش 58 جز سالمترین مناطق :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۲ دی ۱۳۹۸
این ۱۵۰ - ۱۷۰ رو از کجاتون درآوردید؟ این حضراتی که مخالف تعطیلی ادارات هستن خودشون اداره جاتی هستن که از اتاقشون بیرون نمیان آخر وقتی هم با راننده و ماشین میرن درب منزل تا فردا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۲ دی ۱۳۹۸
وقتی مسئولین از جنس مردم نباشند تصمیم گیری درست وجود ندارد . مسئولین مربوطه خودشون با ماشین شخصی و ماشین دربست اداره تا پشت درب محل کار تردد میکنند و هیچ چیزی از آلودگی و سوزش چشم و گلو و سردرد متوجه نمیشن . پس هیچ انتظاری نباید داشته باشید که درد مردم و جامعه رو لمس کنند
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۶:۵۳ ۰۲ دی ۱۳۹۸
خسته شدیم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ت
۱۶:۵۳ ۰۲ دی ۱۳۹۸
به فکر این عزیزان ملت باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۲ دی ۱۳۹۸
مگه آناتومی بدن یه کارمند با معلم و محصل و دانشجو چه فرقی داره که150واسه دانشجو خطرناکه200واسه کارمندا؟!!!این حرفای صد من یه غاز و از کجا میارید؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۲ دی ۱۳۹۸
150 واسه استاد دانشگاه خطرناکه ولی بای کارمند همون دانشگاه ۲۰۰ خطرناکه
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۶:۱۲ ۰۲ دی ۱۳۹۸
در استاندارد بین المللی، اگه شاخص به 170 برسه شهر باید تخلیه بشه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۶:۵۹ ۰۲ دی ۱۳۹۸
شما یک سری به وبسایت هایی که شاخص آلودگی هوا آنلاین را تمام دنیا نشان می دهد بزن، می بینی در حال حاضر کشور های زیادی شاخص بالای 200 را تجربه می کنند!
Netherlands
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۲ دی ۱۳۹۸
شمایی که میگین کشورایی که شاخص بالای 200 رو تجربه میکنن جمعیتشون میلیاردیه و نیایم بگیم عععه! بقیه هم توی بحرانن پس ما هم تو بحران باشیم اشکالی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۲ دی ۱۳۹۸
من یه سوالی دارم یعنی شما نمی‌خواهید پیگیری کنید این مسئله رو؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۲ دی ۱۳۹۸
تولید این بنزین و ماشینهای بی کیفیت داخلی رو متوقف میکردن همه چیز درست میشد.همیشه بلدین صورت مساله رو پاک کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۲ دی ۱۳۹۸
فقط در انتخابهای آتی دقت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۲ دی ۱۳۹۸
مسئولان تعطیلی ادارات را به علت آلودگی هوا را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۲ دی ۱۳۹۸
من خانم باردار چه گناهی کردم که مجبور تو این هوا برم سر کار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۲ دی ۱۳۹۸
مرخصی بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۲ دی ۱۳۹۸
گفتنش راحته رییسا میخوان مرخصی بدن جونشون در میاد من الان آسم دارم بهم مرخصی نمیدن من از تهران برم بیرون:|
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۴:۴۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
واقعا متاسفم که مسئولان شرایط کارکنان رو هم درک نمیکنند . چرا با این حجم آلودگی که با چشم غیر مسلح نیز قابل رویت است ، ادارات تعطیل نمیشوند؟؟؟
همه حالت تهوع و سر دردهای وحشتناک داریم
مدیران هم اجازه مرخصی نمیدهند
وزارت بهداشت کور هستند ؟ یا استاندار این هجمه آلودگی را نمیبتند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۲ دی ۱۳۹۸
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۲ دی ۱۳۹۸
خواهش میکنم در بحث الودگی به صورت منطقه ای عمل کنید و مناطق خیلی الوده رو تعطیل کنید
الان شاخص برا انقلاب محل کار من ۱۵۸ است
یعنی خیلی خطرناکه
میانگین نگیرید درست نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۲ دی ۱۳۹۸
باید تعطیل بشه!
داریم خفه میشیم مگه جون مردم بازیچه دست اقایونه
امروز رو باشاخص۱۵۷ رفتیم دانشگاه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
هلیا
۱۴:۳۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
سلام ،مسیولین اگر دانشگاهها رو تعطیل کنند ،به دلیل اینکه اخر ترم هست ،بسیاری از دانشجویان شهرستانی تا شروع امتحانات به شهر خودشون برمیگردن و این امر خود ، سهم بزرگی در خلوت شدن شهر داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۲ دی ۱۳۹۸
کدوم مسئول
اینا فقط به فکر خودشونن
Germany
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۲ دی ۱۳۹۸
باید حمل و نقل عمومی بیاد و بعضی روز ها در نقطه ab شهر یعنی مرکزی شهر ممنوعیت وسایل نقلیه بذارند
تهران نقطه مرکزی پر از حمل و نقل عمومی هست چرا این کار آزمایشی نمی کند !
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۰۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
بابا سلامتیه کارمندان براتون مهم باشه تعطیل کنید این دوروز رو به جایی بر نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
شاخص هم اکنون

147
ناسالم
برای گروه‌های حساس
آلاینده: PM2.5
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۲ دی ۱۳۹۸
اینکه به بالای 200 برسه و اعلام تخلیه شهر نشود حاکی از عدم اعتقاد مسئوولین شهری به مساله روح است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۲ دی ۱۳۹۸
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
کارمند مظلوم
۱۳:۵۴ ۰۲ دی ۱۳۹۸
3 شبه میرم اورژانس فرداش مجبورم بیام سرکار !!!! خوب این چه کاریه به خدا داریم می میریم تو این هوا!!! ما هم انسانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۲ دی ۱۳۹۸
آقایون خودشون هرروز راننده تو پارکینگ خونه میاد دنبالشون چه می فهمن تو چی می گی
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۳:۵۱ ۰۲ دی ۱۳۹۸
تازه من دو روز مرخصی بگیرم 3 روز مرخصی بگیرم 1 ماه مگه می تونم مرخصب بگیرم هی می گن مدارس تعطیل به مادر ها هم اجازه مرخصی داده بشه
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۳:۵۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
اخه من نمی فهمم دو روز تعطیلی ادارات که باعث شه همه از تهران خارج بشن به کجا بر می خوره همه بمیرن سکته کنن خوبه اون موقع هزینه ای برای مملکت نداره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۴۷ ۰۲ دی ۱۳۹۸
چند روز است میانیگین بالای 150 است ولی خبری از تعطیلی دانشگاه ها نیست!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ب
۱۳:۴۳ ۰۲ دی ۱۳۹۸
شاخص منطقه 20 تهران شد 184 ...فاجعه هست
Germany
صابر
۱۳:۴۱ ۰۲ دی ۱۳۹۸
یعنی من الان سرم داره گیج میره بخدا
Germany
صابر
۱۳:۴۱ ۰۲ دی ۱۳۹۸
یعنی من الان سرم داره گیج میره بخدا
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۳:۳۹ ۰۲ دی ۱۳۹۸
وقتی وزارت بهداشت نداند هوا وقتی 50برابر استاندارد جهانی است چه تبعات و مشکلاتی برای مردم میتواند ایجاد کند بهتر است در وزارتخانه را تخته کنندتازه دنبال شرط و شروط میگردند
-
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
کلا تعطیل. .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۲۱ ۰۲ دی ۱۳۹۸
دولت چرا ادارات رو تعطیل نمیکند تا مردم از شهر خارج بشن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۹ ۰۲ دی ۱۳۹۸
این آمار به نظر غلط میاد......
۳۰میلیارد دلار!
۳۳۰۰۰ نفر ایرانی!
!!!!!!!
《به گفته علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت آلودگی هوا سالیانه جان بیش از ۳۳ هزار نفر ایرانی را می گیرد و  طبق برآورد سازمان بهداشت جهانی بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار و برابر با ۲.۴۸ تولید ناخالص ملی به کشور هزینه تحمیل می کند.》
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۲ دی ۱۳۹۸
در کشورهای دیگر ، علل و ریشه آلودگی ها رفع می گردد نه ادارات و مدارس و دانشگاه ها ... یعنی کاری می کنند که مردم از آوردن خودروی شخصی صرف نظر کنند حتی اگر به زحمت بیفتند.متاسفانه در کشور ما نه تنها چنین نمی کنند بلکه با طرحهای بی مدیریتی خودشان ( مثل اجرای طرح زوج و فرد که کاسبی آقایان می باشد ) باعث تسکین موقت شده و ریشه و علت مشکل را می پوشانند و باعث تقویت آن هم می گردند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۲ دی ۱۳۹۸
شاخص رو ۱۵۰ نشان داده اند هرچند مقدار واقعیش نیس
بابا این دانشگاهو تعطیل کنید به حرفتون عمل کنید
ما مردیم از الودگی حداقل برم روستامون
من به این هوا عادت ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۲ دی ۱۳۹۸
آخه با تعطیلی یه هفته ای یا دو سه روزه مشکل حل میشه؟ چرا نمیخواید بفهمید باید مشکل آلودگی حل کنید .اون زمان که همه امکانات آوردید تهران الانم باید به این روز بیفتید.جمعیت تهران سربه فلک گذاشته.انوقت شما مدارس تعطیل میکنی؟ خب امکانات کار ورفاه ببرید شهرهای دیگه تا مردم از تهران خارج بشن.چقدر راه حل هاشون بی فکرانه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۲ دی ۱۳۹۸
زهی خیال باطل، روحانی هیچ موقع حاضر نشده و نخواهی شد که به کارمندان کوچکترین توجهی بکنه و اگر به فرض محال روزی مجبور بشه که ادارات را تعطیل کنه مطمئنا برای حفظ سلامتی خودش و مسئولین نظام این کار را خواهد کرد چرا که تنها چیزی که تا به حال نتوانسته اند بهترین آن را برای خود استفاده کنند تنفس در فضای باز و در فضای شهری بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۲ دی ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۲ دی ۱۳۹۸
من یه معلمم از روزی که تعطیل شده مدرسه ها مدام دارم کلیپ تدریس فصلهای قبلی را با مشق تو گروهم برای والدین وبچه ها می ذارم تا بچه ها فراموش نکنن هیچ معلمی راضی به این تعطیلات نیست چون فشار بیشتری رو بعدا تحمل می کنه البته با توجه به این امر زیاد تدریس کردیم اصلا این راهش نیست الان من تو پارک در منزلم رو نگاه کردم همه مادرهابا بچه ها شون تو پارک در حال بازی وتعریفن مردم هم کا همه ریختن تو خیابون وخرید همسرم گفت ساعت ۱۰ صبح مترو آنقدر شلوغ بوده که نگو ونپرس اون موقع که ساعت کار اداری ها نیست اما مردم همه بی خیال تو خیابان هستند وماشین های تک سر نشین ودو نفر سر نشین تو خیابان جولان میدن
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۲:۳۵ ۰۲ دی ۱۳۹۸
همین الان ایستگاه شادآباد 192، ایستگاه شهر ری 187 و ایستگاه تربیت مدرس منطقه 6 عدد 175 رو نشون میده، همه اینا تا عصر به دویست و بیشتر میرسن.
ما شرکت خصوصیها که تعطیل نمیشیم، لااقل دولتی ها و بانکها رو تعطیل کنید شاید یه کم شرایط بهتر بشه
ضرر اقتصادی چند روز تعطیلی خیییلی کمتر از هزینه درمان میلیونها انسان سرطانی و ناراحتیهای قلبی و ریوی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۲ دی ۱۳۹۸
متاسفانه جان میلیونها انسان که دارن تو هوای تهران نابود میشن برای کسی مهم نیست.
اورژانس تهران اعلام کرده فقط در بیست و چهار ساعت گذشته نزدیک به دوهزار و پونصد نفر به خاطر آلودگی هوا به اورژانس مراجعه کردن
Iran (Islamic Republic of)
یا حق
۱۲:۲۲ ۰۲ دی ۱۳۹۸
حالا نیست که تو کل ادارات ما همه در حال اختراعات و اکتشافات جدید و سود آورن هستن ، به همین خاطر بار مالی سنگینی رو دوش کشور ایجاد میشه اگر ادارات تعطیل بشه!!!
بابا نمیشه نفس کشید بفهمید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۹ ۰۲ دی ۱۳۹۸
فردا زوج و فرد از درب منزل!!!در تهران اجرا میشود.
طبق گفته اخبار ساعت ۲۰ شبکه خبر زوج و فرد از درب منزل فردا در تهران اجرا میشه و فقط کسانی میتونن بیرون بیان که از سهمیه ۲۰ روزشون باقی مونده باشه.
خداییش گیر یه مشت احمق افتادیم که خودشون هم نمیدونن چی به چیه.فردا کل مردم تهران و ایران ۲۰ روز و ۱۵ روز سهمیه فصلیشون شارژ میشه.
خدایا کی میخوای ما رو از دست اینا نجات بدی آخه؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس 2
۱۲:۱۶ ۰۲ دی ۱۳۹۸
واقعا ما شش نداریم، با دودشش داریم زندگی می کنیم. انواع و اقسام امراض سراغ مردم اومده ولی آقایون هیچ تصمیمی نمی گیرن. چون مردم رو مثل خانواده خودشون نمی بینن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
من دانشجوام صبح امروز سر کلاس حالم بد شد الانم چشام میسوزه . اون از اهواز که خاکه ریه ام داغون شد اینم از تهران که الودست . ریه نموند دیگه واسمون . همه میمیریم فقط بچه مدرسه ای ها میمونن
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۲:۰۴ ۰۲ دی ۱۳۹۸
ما مردم خودمون هم باید رعایت کنیم خودرو شخصی استفاده نکنیم.متاسفانه فقط ایراد از دولت بلدیم بگیریم
Luxembourg
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۲ دی ۱۳۹۸
خودروی شخصی استفاده نکنیم خر و قاطر سوار شویم؟ پیاده رو ها به درد دوچرخه سواری می خورد؟ یا اوضاع بی آر تی و مترو خیلی روبه راهه؟
Netherlands
هوشمند
۱۲:۴۹ ۰۲ دی ۱۳۹۸
سهم آلودگی خودرو شخصی در مقابل خودروهای عمومی ، ناوگان پوسیده حمل و نقل و خودروهای وابسته به دولت و اداره جات خیلی ناچیزه !!!الان هم کسی استفاده نمی کنه از خودروی شخصی به لطف زور دولت با بنزین 3 تومن !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۲ دی ۱۳۹۸
تویی که طرفدار دولت هستی بگو خود افرادی که میشینن توی یک جلسه و کلی میوه و شیرینی میخورن بعد یه دفعه تصمیم میگیرن طرح زوج و فرد از درب منزل اجرا بشه و مردم رو جریمه کنند ، خودشون با چه وسیله ای رفت و آمد میکنن؟ به غیر از وسیله نقلیه دولتی و سازمانی ؟! اگه خودشون هم نسخه ای رو که برای دیگران میپیچن ، اجرا میکردند دل آدم نمی سوخت. دوما خودروی غیر استاندارد رو کی تولید میکنه و از تولیدش حمایت میکنه اونهم با قیمت های چند برابر؟ غیر از دولت؟
بنزین غیر استاندارد رو کی تولید میکنه؟ غیر از دولت؟ و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۲ دی ۱۳۹۸
بنابر اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست ، سهم خودرو ها در آلودگی هوا ، زیر دو درصد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۲ دی ۱۳۹۸
منظورت کدوم خودرو عمومیه مترو که وقتی سوار میشی از فشار جمعیت در حال مرگی یا اتوبوس ها که بدتر از متروهاست تازه با توجه به اینکه مردم از وسایل نقلیه خودشون استفاده میکنند هر کاری بستر سازی میخواد مسئولین دست اندرکار آلودگی هوا اول بیان مترو و وسایل نقلیه عمومی را به میران جمعیت افزایش بدن بعد طرح و راهکاربدن با حلوا حلوا دهن کسی شیرین نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۴:۴۴ ۰۲ دی ۱۳۹۸
اونی که از خونه تا ایسگاه تاکسی باید پیاده بره دود تو حلقش نمیره ؟؟؟؟؟ منو که تعطیل نمیکنن ، ارشی قایل نیستن برای جان من حالا من چرا خودمو بکشم با ماشین شخصی نرم ؟؟؟؟.... مثلا من آسم دارم ، اداره هم تعطیل نمیکنن ، مرخصی هم نمیدن .... من خودمو بکشم که هوا خوب بشه ؟؟؟ منم میگم به درک با ماشینم میام که خودم نمیرم
Netherlands
محمد
۱۲:۰۴ ۰۲ دی ۱۳۹۸
با سلام
لطفا اين مطلب رو به گوش مسئولين برسونيد كه دانشگاه هاي اين شهر اكثرا تو نقاطي هستن كه ميزان الودگي ان ها خيلي بيشتر از متوسطه چون ما دقيقا مراكز شهر هستيم و غلظت الاينده ها خيلي بيشتر از اون چيزيه كه فكر مي كند! عقل سالم در بدن سالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
امروزم شاخص بالای 150 بود دانشگاه تعطیل نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۲ دی ۱۳۹۸
چرا ادارات و تعطیل نمیکنی
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۴:۴۴ ۰۲ دی ۱۳۹۸
اداراتمون چون خیلی کار توش انجام میشه به اقتصاد نداشتمون لطمه میزنه !!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۴ ۰۲ دی ۱۳۹۸
کلانشهر های اروپا و آمریکا مشکل آلودگی هوا را پنجاه سال پیش حل کردند. پنجاه سال پیش برای کارخانه ها تصفیه کننده الاینده ها گذاشتند, برروی اگزوز خودروها کاتا لیزور نصب کردند , بنزین بدون سرب مصرف کردند و با برنامه ریزی هوای کلانشهرهایشان را تمیز و سالم کردند. عکس های کلانشهر های پنجاه سال پیش آنها بعداز اجرای برنامه های مبارزه باالودگی هوا با دهه های پیش ازآن را ببینید و مقایسه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۴۷ ۰۲ دی ۱۳۹۸
ببخشید // این مسعولین که جز تعطیل کردن کار دیگه ایی بلد نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۲ دی ۱۳۹۸
باید ادارات و دانشگاه ها رو تعطیل کنند مردم از تهران خارج بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۲ دی ۱۳۹۸
باید ادارات و دانشگاه ها رو تعطیل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۲ دی ۱۳۹۸
یعنی حاضرند مردم بمیرند یا سر از بیمارستانها درآورند اما تعطیل نکنند .. آخه علتش چیه ؟ وقتی خودشون میگند شاخص بالای 200باید تعطیل کنند چرا هفته گذشته وقتی به این حد رسیده تعطیل نکردند ؟؟واقعا نفس کشیدن سخت شده.به داد مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۰:۳۸ ۰۲ دی ۱۳۹۸
کی فکر مردم و سلامتی مردم هست . فقط پول بگیرند از مردم این کار مسئولین هست .الان کجاست اون بابایی که طرح کاهش آلودگی داد ایشان راه آهن را به فنا داد کم نبود حالا تهران و سلامتی نزدیک به 15 میلیون آدم را هم به فنا داده باز هم سر کار خودش مشغول به کار هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۲ دی ۱۳۹۸
خب عزیزم امروز که از ۱۵۰ بالاتر بود ولی تعطیل نشد
Germany
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۲ دی ۱۳۹۸
مدارس و دانشگاه ها آنقدر بچه ها را بد پرورش دادند همان بهتر که تعطیل باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۲ دی ۱۳۹۸
بابا مملکت کلا تعطیل است شما دنبال شرط میگردی !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۲ دی ۱۳۹۸
هفته گذشته شاخص از 200 بیشتر شده ؟؟!!
شرط تعطیلی ادارات اینکه شاخص بیشتر از 200 باشه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۲ دی ۱۳۹۸
متاسفانه دولت رو در همه زمینه ها به اثبات رسوند و حالا عدم تعطیلی ادارات هم بهش اضافه شده
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۴۵ ۰۲ دی ۱۳۹۸
واقعا مگه ما ادم نیستیم من خودم قلبم ناراحت مجبورم برم سر کار چون تعطیل نیستم نمیدونم دولت چرا اینجوری همیشه میزاره همه چی به بدبختی بگشه مثل اون اتوبوس دانشگاه اتفاق افتاد تا چند نفر مردن یادشون افتاد اون جا درست گنن الان تعطیل نمیگنن مردم بمیرن مریض بشن بعد تعطیل گنن فگر جون مردم نیستن