تحرکات تروریست‌های داعش برای چندمین روز متوالی همچنان در مناطق شرقی استان دیاله ادامه دارد و دوباره مواضع نیرو‌های عراقی هدف حملات سنگین قرار گرفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از افزایش تحرکات هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در محور‌های شرقی و شمال شرقی استان دیاله، نیرو‌های بسیج مردمی به صورت گسترده در مناطق حساس به ویژه در منطقه «نفت خانه» مستقر شدند تا به هرگونه حمله‌ای واکنش نشان دهند.

در یک ماه گذشته، تحرکات عناصر مخفی داعش در منطقه «نفت خانه» در محور شرقی استان دیاله و نزدیکی مرز‌های مشترک با ایران با پشتیبانی گسترده آمریکایی‌ها افزایش پیدا کرده و تروریست‌ها در تلاش هستند امنیت را در این منطقه مهم نفت خیز بر هم بزنند.

تروریست‌های داعش دو هفته قبل نیز عملیات گسترده‌ای را در محور «نفت خانه» انجام دادند، اما با واکنش قاطع مواجه شدند و نیرو‌های بسیج مردمی پس از چند ساعت درگیری موفق شدند این حملات سنگین را به طور کامل دفع کنند.

منطقه نفت خیز «نفت خانه» که در نزدیکی مرز‌های ایران واقع شده و همین مسئله بر اهمیتش افزوده، نقطه اتصال جاده مهم مرز خسروی و منطقه خانقین به منطقه مندلی به شمار می‌آید و ناامن شدن این منطقه می‌تواند منجر به مسدود شدن این مسیر راهبردی شود.

تحرکات عناصر مخفی داعش در استان دیاله عراق/ جزئیات دفع حملات سنگین تروریست‌ها با ۱۰ شهید و زخمی + نقشه میدانی و عکس

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، تحرکات هسته‌های خاموش داعش در حومه مناطق مهم دیگری از جمله «خانقین، بعقوبه و المقدادیه» در محور شرقی استان دیاله نیز نسبت به ماه‌های گذشته بیشتر شده است.

این مناطق راهبردی نیز جاده مهم و اصلی را از مرز‌های مشترک با ایران و محور شرقی استان دیاله به پایتخت متصل می‌کنند و همین مسئله اهمیت این نقاط را چند برابر کرده است.

نیرو‌های امنیتی و رزمندگان بسیج مردمی در یک سال گذشته در چند عملیات دقیق موفق شدند ده‌ها تن از عناصر تروریستی داعش را در کمین گرفتار کنند و به هلاکت برسانند که نام ۲۰ فرمانده میدانی در لیست کشته شدگان دیده می‌شود.

یک منبع میدانی در گفتگو با مشرق اعلام کرد: همزمان با استقرار گسترده نیرو‌های بسیج مردمی در حومه منطقه «نفت خانه»، عناصر مخفی داعش حملات غافلگیرانه‌ای را در وضعیت نامناسب آب و هوایی علیه نیرو‌های ارتش عراق ترتیب دادند.

تحرکات عناصر مخفی داعش در استان دیاله عراق/ جزئیات دفع حملات سنگین تروریست‌ها با ۱۰ شهید و زخمی + نقشه میدانی و عکس

این منبع میدانی با بیان این که تروریست‌ها یک شنبه شب (بیست و چهارم آبان ماه) عملیات خود را در مه گرفتگی شدید آغاز کردند، گفت: در جریان حملات غافلگیرانه مواضع نیرو‌های گروه پنجم ارتش در روستای «نوفل» هدف قرار گرفته شد.

وی با توضیح این مطلب که روستای «نوفل» از توابع منطقه «المقدادیه» در ۴۵ کیلومتری شمال شرق شهر «بعقوبه» است، افزود: ۲ تن از نیرو‌های ارتش عراق در جریان حملات شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

این منبع میدانی به حمله دوم تروریست‌ها در محور شرقی استان دیاله اشاره کرد و گفت: عناصر مخفی داعش در این محور گروهی از نیرو‌های هنگ دوم در تیپ ۲۰ پیاده نظام ارتش را در منطقه «الندی» به رگبار بستند.

وی با بیان این که منطقه «الندی» در جنوب شرق منطقه «خانقین» و ۵۵ کیلومتری شرق شهر مهم «بعقوبه» واقع شده، افزود: در جریان این حملات نیز ۳ تن از نیرو‌های عراقی شهید و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

تحرکات عناصر مخفی داعش در استان دیاله عراق/ جزئیات دفع حملات سنگین تروریست‌ها با ۱۰ شهید و زخمی + نقشه میدانی و عکس

منطقه «الندی از توابع منطقه «بلد الرز» و در حومه شرقی بعقوبه قرار دارد و شهر مهم مرزی «مندلی» را در نزدیکی مرز‌های مشترک با ایران به شهر بعقوبه متصل می‌کند و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

تحرکات عناصر مخفی داعش در استان دیاله عراق/ جزئیات دفع حملات سنگین تروریست‌ها با ۱۰ شهید و زخمی + نقشه میدانی و عکس

از شمال غرب استان دیاله خبر می‌رسد، نیرو‌های عراقی پس در دریافت اطلاعات دقیق مواضع هسته‌های خاموش داعش را با آتش توپخانه در مناطق «المیته، شبیعات، البوجمعه و البوکنعان» در نزدیکی منطقه العظیم به شدت هدف قرار دادند.

در جریان حملات خمپاره‌ای خسارت‌های سنگینی به تروریست‌ها وارد آمد؛ در یک ماه گذشته، تحرکات تروریست‌های مخفی داعش همزمان با ناآرامی‌ها در مناطق مرکزی و جنوبی افزایش پیدا کرده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر مخفی داعش با پشتیبانی محور شرارت سعودی و به سرکردگی آمریکایی‌ها درصدد هستند از مناطق آلوده در شرق استان صلاح الدین به مناطق غربی استان دیاله نفوذ کنند و امنیت را در این محور بر هم بزنند که تاکنون ناکام مانده اند و به نتیجه‌ای نرسیده اند. در استان دیاله عراق چه می‌گذرد؟

منبع: مشرق

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، تروریست ها ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.