امام جمعه گرگان گفت: همگی باید در انتخاب نماینده مجلس روی اصلح بودن، قوی، دلسوز و متعهد بودن دقیق باشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت : جایگاه مجلس شورای اسلامی و اهمیت انتخابات دوم اسفند بر کسی پوشیده نیست و اهمیت بسیار زیادی دارد.
 
او افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات در این موقعیت اهمیت زیادی دارد تا با انتخابی اصلح از بین نامزد‌های انتخاباتی با ویژگی‌های انقلابی، صادق، توانمند و دلسوز مجلسی قوی برای حل مشکلات تشکیل شود.
 
امام جمعه گرگان ادامه داد : ثبت نام داوطلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده است و آن چیزی که مورد انتظار همگان است برگزاری انتخابات سالم و باامنیت همراه با مشارکت حداکثری و پرشور و مروز نیازمند مشارکت حداکثری هستیم و مهمترین صلاح انقلاب اسلامی، حضور مردم است.

او افزود: افرادی که خود را به عنوان کاندیدا مطرح می‌کنند باید ببیند آیا از توان قانونگذاری برخوردار هستند، مجلس جای مهم و محلی برای قانونگذاری است که ریل کشور از طریق مجلس نهاده می‌شود ، بنابراین نقلابی بودن، برخورداری از توانمندی، سالم بودن، درک شرایط فعلی کشور از جمله ویژگی‌های نماینده مجلس است ، ممکن است بسیاری از داوطلبان انسان‌های خوبی باشند، اما از توان نمایندگی مجلس برخوردار نباشند.

امام جمعه گرگان همچنین ادامه داد : به عوامل نظارتی انتخابات مجلس توصیه می‌کنیم دایره انتخاب افراد را خیلی تنگ نکنند البته اگر کسی مشکلی دارد باید ردصلاحیت شود، اما در ردصلاحیت‌ها و انتخاب افراد، هوا‌های نفسانی و مسائل حزبی و جناحی مطرح نباشد.

ایت الله نورمفیدی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت : امروز آمریکا، صهیونیست، عربستان سعودی و برخی کشور‌های منطقه به دنبال اجرای طرح بی‌دولت‌سازی در کشور‌هایی مانند لبنان، عراق و سوریه هستند، دشمن در لبنان با برنامه‌ریزی و صرف هزینه و همچنین کمک نیرو‌های داخلی نخست وزیر این کشور را وادار به استعفا کردند، اما سیدحسن نصرالله و حزب‌الله با وجود مخالفت با دولت در برابر طرح دشمن ایستاد.

او دامه داد :دشمن در عراق نیز به دنبال ایجاد این طرح بود و متأسفانه امروز برخی در ایران نیز طرح بی‌دولت‌سازی را مطرح می‌کنند و حتی برخی از نمایندگان مجلس نیز آن را مطرح کردند حال آنکه این یک طرح آمریکایی است لذا مقام معظم رهبری شدیداً با این مسأله برخورد و مخالفت کردند و فرمودند کسانی که به دنبال برکناری دولت هستند آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و در نقشه دشمن کار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود : جای تعجب دارد برخی که دم از دفاع از انقلاب می‌زنند به این مسائل توجه نمی‌کنند و برنامه‌ریزی دشمن را تقویت می‌کنند، البته ما ادعا نمی‌کنیم که دولت فعلی اشکال و ایرادی ندارد، کدام دولت است که بدون اشکال باشد، اما باید شرایط را درک کرد و از طرفی ساز استعفای دولت را کوک کردن، خواست دشمن است و کسی انقلابی است که شرایط زمان و انقلاب اسلامی را خوب درک کند.
 
انتهای پیام/ن
 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.