سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: مسابقات جام باشگاه‌های جهان به لحاظ مالی برای کشتی‌گیران کشورمان مفید بود، اما اصلاً خروجی فنی نداشت.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بنا در حاشیه رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان اظهار داشت: همه ملی‌پوشان کشتی فرنگی در این رقابت ها بسیار بد و ضعیف ظاهر شدند. نمی‌توانیم که در طول یک سال اردو برگزار کنیم و کشتی‌گیران در اردو باشند و شرایط خوبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: با این وجود تنها حسنی که این مسابقات برای ما داشت این بود که کشتی‌گیران ایرانی یک نفع مالی بردند وگرنه مسابقات قهرمانی کشور، سطحش از جام باشگاه‌های جهان بالاتر بود.


بیشتر بخوانید: واکنش حسن یزدانی به مصدومیتش؛ مردم دعا کنند زودتر به میادین بازگردم


وی در خصوص حضور تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های بین‌المللی ایتالیا که یکی از مسابقه‌های رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی است، گفت: هنوز تردید دارم و نمی‌دانم که تیم ایران در پیکار‌ها شرکت خواهد کرد یا خیر. چرا که می‌خواهم در ابتدا مسابقات انتخابی تکلیفش مشخص شود و همه مدعیان در جام جهان پهلوان تختی کشتی بگیرند و بعد از آن به فکر اعزام به تورنمنت‌های بین‌المللی باشیم.

نایب قهرمان جهان افزود: اما اگر قرار باشد تیمی از کشورمان در رقابت‌های بین‌المللی ایتالیا حضور یابد به طور طبیعی سعید عبدولی حضور نخواهد داشت و باید فرنگی‌کارانی همچون علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیرقاسمی منجزی را اعزام کنیم. اما وقتی شرایط این‌ها را هم نگاه می‌کنم می‌بینم که شرایط خوبی ندارند. چرا که در رقابت‌های بین‌المللی ایتالیا که یکی از مسابقات رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی است به طور طبیعی بهترین‌های جهان حضور خواهند داشت و ملی‌پوشان کشورمان با این شرایط می‌بازند، به دلیل آنکه رقابت‌های سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی بدون ارفاق وزن و در سر وزن قانونی برگزار می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: اگر مسابقه‌ها در سر وزن قانونی باشد و آماده هم نباشی، ضرب می‌خوری و برای همین باید شرایطی را به وجود آوریم که بعد از رقابت‌های بین‌المللی جام تختی اردو‌هایی را برگزار کنیم و نمایندگان کشورمان آمادگی مطلوب را داشته باشند و در وهله نخست باید به فکر کسب سه سهمیه المپیکی باشیم و بعد از آن رقابت‌های قهرمانی آسیا و رقابت‌های بین‌المللی لهستان که هر دو جزو رقابت‌های سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی است را پیشرو خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: بازار بزرگ قهرمان شد/ نایب قهرمانی سینا صنعت با ۲ کشتی گیر کمتر


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار