رییس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان از کاهش ۳۰ درصدی قیمت آجیل و گران نشدن کیک و شیرینی شب یلدا خبر داد.

قیمت آجیل در همدان کاهش یافتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، محمد ارغوان، رییس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان همدان گفت: هیچ کم و کسری در بازار آجیل وجود ندارد و به وفور در همه آجیل‌فروشی‌ها و حتی قنادی‌ها عرضه می‌شود.

او اضافه کرد: قیمت آجیل در برخی اقلام ۵۰ درصد و در بعضی دیگر ۳۰ درصد کاهش دارد که به طور میانگین نرخ آجیل یلدای امسال نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.

رییس اتحادیه قتادان و آجیل فروشان گفت: تهیه آجیل شب یلدا سلیقه‌ای است و برخی‌ها برگه زردآلو، باسلوق و نقل هم با آجیل مخلوط می‌کنند و همین موضوع موجب تغییر قیمت آجیل می‌شود.

ارغوان افزود: به علت سرمازدگی درختان بادام امسال نه تنها در همدان بلکه در تمام کشور این قلم آجیل وجود ندارد و بادام‌های موجود در بازار غیر ایرانی است.

او درباره نرخ شیرینی شب یلدا نیز توضیح داد: از سال گذشته تاکنون افزایش قیمت در نرخ قنادی‌ها نداشته ایم و ثبات در بازار شیرینی همدان حاکم است.

رییس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان با بیان اینکه مواد اولیه شیرینی به وفور در اختیار قنادان قرار گرفته گفت: کمبودی در این زمینه وجود ندارد و هرگونه افزایش قیمت به بهانه شب یلدا تخلف محسوب می‌شود.

او ادامه داد: شیرینی‌های پرمصرف کیلویی ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان و کیک‌های یخچال، مغزدار و میوه‌ای از ۲۰ تا ۲۶ هزار تومان عرضه می‌شود.

ارغوان با اشاره به اینکه نرخ ۷۲ نوع شیرینی به صنوف قنادی ابلاغ شده است، تاکید کرد: ۲ نرخ نامه باید در قنادی‌ها و جلوی دید مشتری نصب شده باشد.

انتهای پیام/ د

منبع: ایرنا

برچسب ها: خشکبار ، آجیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.