بهادری جهرمی گفت: پیش بینی ما این است که نتایج اولیه آزمون در کمتر از دو هفته آینده اعلام شود.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا و مشاوران قوه قضائیه در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلا و مشاوران قوه قضائیه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه علی رغم برخی مشکلات از ثبت نام در آزمون استقبال خوبی شد.

او با اشاره به مدرک دانشگاهی داوطلبان گفت: قالب بر ۵۰۰ نفر از داوطلبان دارای مدرک دکتری دفاع کرده هستند و بیش از ۲۰ هزار نفر از شرکت کنندگان مدرک کارشناسی ارشد دارند و به همین دلیل آزمون از سطح بالایی برخوردار است.

بهادری جهرمی ادامه داد: رقابت در این آزمون سنگین است و پس از اعلام نتایج آزمون اولیه قبول شدگان برای مصاحبه دعوت می‌شوند.

او با اشاره به زمان اعلام نتایج اولیه آزمون گفت: پیش بینی ما این است که نتایج اولیه آزمون در کمتر از دو هفته آینده اعلام شود.

رئیس مرکز وکلا و مشاوران قوه قضائیه با بیان اینکه در هر مرحله از آزمون اساتید خبره و وکلا حضور داشتند گفت: در طراحی آزمون کتبی بیش از ۷۰ استاد حقوق، وکیل و دادیار حضور داشتند و در مرحله دوم هم اساتید برجسته حقوق وکلای خبره در روند مصاحبه شفاهی حضور دارند.


بیشتربخوانید: حضور ۱۰۷ هزار داوطلب در آزمون مرکز وکلا قوه قضائیه/ تعیین نیاز هر استان پس از اختیار شفاهی


او تصریح کرد: نصاب جذب در ادوار گذشته در آزمون وکالت حدود ۴ درصد آزمون کانون بود، اما در دوره جاری به دلیل آنکه نصاب علمی و تراز مهم است باید ابتدا نمرات دیده شوند، زیرا سطح علمی نمرات بسیار مهم است تا سپس با توجه به نیاز هر استان ظرفیت مشخص شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار