سخنگوی کمیسیون بهداشت گفت: سیاست وزارت بهداشت این است که از واردات داروهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد، جلوگیری شود.

جلوگیری از واردات داروهایی که مشابه داخلی آن وجود دارداکبر ترکی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع وارات بی‌رویه دارو و تفاوت قیمت داروهای وارداتی با داخلی، گفت: وزارت بهداشت چند وقتی است که تصمیم گرفته از واردات داروهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد با ارز دولتی جلوگیری کند،  اما ممکن است افرادی با ارز خودشان و به شکل دیگری این داروها را وارد کنند.

او افزود: این طرح هنوز ساماندهی نشده است؛ اما سیاست کلی وزارت بهداشت در این است که ارز دارویی را برای اقلامی که مشابه داخلی آن وجود دارد در اختیار واردکنندگان قرار ندهد.


بیشتر بخوانید: تحریم دارویی و غذایی ایران توسط آمریکا مصداق تروریست اقتصادی است


ترکی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌هایی که واردات دارو دارند، با ارز خودشان وارد می‌کنند، تصریح کرد: این شرکت‌ها یا با ارز خودشان اقدام به واردات دارو می‌کنند یا واردات به دلیل فقدان ساماندهی طرح مذکور انجام می‌شود؛ اما سیاست کلی وزارت بهداشت بر این است که داروهایی که در داخل تولید می‌شوند و برای نیازهای داخلی هم کافی باشند، از واردات آن جلوگیری شود اما باز هم ممکن است دارویی وجود داشته باشد که نیاز داخل را تأمین نکند و به همین دلیل امکان واردات وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
برخی داروهای خارجی برای برخی بیماران نقش حیاتی دارند،و با قطع ارز دولتی برای آن داروها نباید ،زندگی آنها را به جهنم تبدیل کرد! ،آقای وزیر اگر خودتان و یا خدای ناکرده یکی از بستگان شما به آن داروها نیاز داشتند!همچون حرفی را بیان می کردید!
آخرین اخبار